تاریخ انتشار۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 96734

حماس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی مسئول شهادت زهیر لباده است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت "زهیر لباده" از رهبران آزاده این جنبش خواند و تأکید کرد: مأموران زندان اسرائیلی به صورت عامدانه از ارائه خدمات درمانی به وی در دوران بازداشت خودداری کردند.
حماس تأکید کرد: رژیم صهیونیستی مسئول شهادت زهیر لباده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر اطلاع‌رسانی حماس دیروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تأکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی پس از وخامت حال لباده او را از زندان آزاد کرد و دلیل وخامت حالش محرومیت وی از خدمات درمانی بود.

این جنبش ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این رهبر مبارز، به دشمن صهیونیستی درباره تداوم تجاوزاتش علیه اسرا و محروم کردن آنان از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی که تمامی قوانین و موازین بین‌المللی بر آنها صراحت دارد، هشدار داد.

حماس اعلام کرد: به اسرای فلسطینی تأکید می‌کنیم که به حمایت از مسئله آنان ادامه می‌دهیم و به هر شیوه ممکن در راستای آزادی‌شان تلاش خواهیم کرد.

این جنبش، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و سازمان‌های حقوقی و بشردوست را به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت آزاد کردن اسرای فلسطینی فراخواند.

تشییع باشکوه پیکر لباده
گفتنی است، هزاران فلسطینی عصر دیروز پنجشنبه، پیکر شهید "زهیر رشید لباده" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را تشییع کردند.

در این مراسم تعدادی از رهبران، اعضا و حامیان حماس، نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین و گروه‌های ملی و اسلامی شرکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم، پس از اقامه نماز میت بر پیکر این رهبر شهید در مسجد حاج معزوز المصری، با حرکت در برخی خیابان‌های شهر نابلس، به سمت آرامستان شرقی رفتند و پیکر لباده را در کنار همرزم شهیدش "صلاح‌الدین دروزه" به خاک سپردند.

"شیخ داوود ابوسیر" از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین، با ایراد نطقی ضمن برشمردن فضایل اخلاقی، رشادت‌ها و ایثارگری‎های شهید لباده، گفت: وی با تمام وجود با دشمن صهیونیستی جنگید و حجت را بر تمامی افراد سالم و بی‌میل نسبت به مبارزه و مقاومت تمام کرد.
https://taghribnews.com/vdci5ya3.t1aqp2bcct.html
مرجع : مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی