تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 54064

دیدار وزیر اوقاف و امور دینی کردستان عراق با آیت‌الله تسخیری

آیت‌الله تسخیری صبح امروز سه شنبه ۳۱ خرداد در دیدار با هیأتی از کردستان عراق گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی سعی در فراهم کردن زمینه‌های وحدت امت اسلامی دارد.
دیدار وزیر اوقاف و امور دینی کردستان عراق با آیت‌الله تسخیری
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
آیت‌الله "محمدعلی تسخیری" دبیرکل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، عراق را کشوری مؤثر در منطقه عنوان کرد و افزود: روابط فرهنگی ما با کردستان عراق قوی است و کردستان جزیی جدانشدنی از امت اسلامی است.

وی گفت: توطئه‌های زیادی علیه کردستان انجام می‌شود و دشمنان سعی دارند هویت اسلامی کردستان را بگیرند که با وجود شخصیت‌های اسلامی بزرگ در آن هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

در ادامه این دیدار، "کامل حاج علی" وزیر اوقاف و امور دینی کردستان عراق گفت: با تلاش ایران مسأله تقریب روز به روز پیشرفت بیشتری می‌کند و ما در این زمینه با شما همکاری می‌کنیم و مسلمانان همواره در برابر دشمنان هوشیار بوده‌اند. جنگ و درگیری هرگز به نفع مسلمانان نیست و ما در جنگ عراق علیه ایران همسنگر برادران ایرانی بودیم.

وی هدف از سفر به ایران را همکاری در امور حج و تقویت روابط آموزشی و دینی گوناگون عنوان کرد و افزود: مردم کردستان تمایل زیادی به بالا بردن تعداد حجاج خانه خدا دارند و امیدواریم با همکاری ایران بتوانیم به این مهم دست یابیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین "موسوی" قائم مقام دبیرکل مجمع، با تقدیر از خدمات وزارت اوقاف کردستان به مساجد و روحانیون گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج آماده پذیرش دانشجو از کردستان عراق است.
https://taghribnews.com/vdci5uaw.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی