تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 113646
//افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها//

وزیر ارشاد: رسانه ها سبک زندگی اسلامی – ایرانی را ترویج کنند

نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور "سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) گشایش یافت.
وزیر ارشاد: رسانه ها سبک زندگی اسلامی – ایرانی را ترویج کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید محمد حسینی" در سخنانی در این مراسم که عصر امروز یکشنبه در مصلای تهران برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رسانه ها خواست ابعاد مختلف این موضوع را برای تنویر افکار عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی با قدردانی از دست اندرکاران نمایشگاه نوزدهم به دلیل استفاده بهینه از همه فضای شبستان گفت: امیدواریم امسال با توجه به افزایش تعداد غرفه ها از ۵۷۰ غرفه به ۸۳۰ غرفه شاهد حضور فعالتر اصحاب رسانه در نمایشگاه باشیم.

وزیر ارشاد با رد برخی اظهارات مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات و اختصاص هزینه های آن به مطبوعات، اظهار داشت: عدم برگزاری نمایشگاه سودمند نیست بلکه به هر حال فضایی که برپا شده در نهایت نفعش به خود مطبوعات می رسد.

حسینی تخصیص ۵۰۰ ملیون تومان بن برای خرید و اشتراک نشریات را در نمایشگاه امسال را کمکی اساسی به اقتصاد رسانه ها توصیف کرد و افزود: سعی می کنیم تا پایان نمایشگاه خبرهای خوشی برای اصحاب رسانه داشته باشیم.

وی افزود: سعی می کنیم تا پایان هفته جاری و نهایتا تا اوایل هفته آینده یارانه معوقه ۶ ماهه گذشته را به حساب همه مطبوعات واریز کنیم.

وزیر فرهنگ در ادامه برنامه های جنبی نمایشگاه امسال را تبیین و خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس مطبوعات، گرافیک مطبوعاتی و عکاسی شهروندی از جمله این برنامه هاست و به زودی یک جای ثابتی برای موزه مطبوعات فراهم خواهد شد تا در آن شاهد سیر تکوینی مطبوعات از مشروطه تا به حال باشیم.

وی نیروهای مطبوعاتی ایران را افرادی متعهد توصیف کرد وبیان داشت: آنها نه برای امرار معاش بلکه از سر علاقه و عشق به این حرفه وارد کار رسانه شده اند.

حسینی همچنین از برگزاری دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام در روز سه شنبه هفته جاری و در مراسمی با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور خبر داد.

جایگاه مطبوعات در تقویت بنیه های فرهنگ ایرانی و اسلامی چشمگیر است
محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز در سخنانی در مراسم افتتاحیه با بیان این که جایگاه مطبوعات ایرانی اسلامی در تقویت بنیه های فرهنگ ایرانی و اسلامی چشمگیر است، تصریح نمود: آمار و ارقام موجود گواه رشد کمی مطبوعات طی چند دهه اخیر در ایران است. اگرچه بر این باوریم که شمارگان مطبوعات متناسب با جمعیت و نیاز کشور نیست، اما باید تلاش کرد بیش از پیش راه های توسعه کیفی مطبوعات را بگشاییم. 

وی از تاسیس سامانه اینترنتی اشتراک مطبوعات در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در این سامانه واحدهای تخفیف تا ۵۰ درصد بهای نشریه به مشترکان ماهنامه ها، دوماهنامه ها و فصلنامه‌ها از محل ۱۰ درصد اعتبار یارانه مطبوعات راه جدیدی بر حمایت از رسانه مکتوب گشوده شد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اشاعه خط زندگی ایرانی- اسلامی، اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات خانوادگی در دو ماه قبل گامی در این راستا بود.

وی در ادامه به برنامه های انجام شده در دو سال اخیر در معاونت مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه ها می توان به امضاء تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی به منظور خرید مطبوعات تخصصی برای کتابخانه های عمومی و دانشگاهی، برگزاری نخستین جشنواره پیش نگاران مطبوعات، چهارمین سمینار مسائل و چالش های مطبوعات پس از وقفه ای هفت ساله، انتشار بیش از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه دانش ارتباطات، انتشار سلسله کتاب های مطبوعات ایران اشاره کرد.

در ادامه این مراسم تمبر یادبود نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

گفتنی است در آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ رسانه ای و مطبوعاتی شماری از مسوولان کشور،جمعی از مدیران مسوول نشریات و خبرگزاریها و اهالی مطبوعات و رسانه های کشور نیز حضور داشتند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها با هدف همگرایی رسانه ها و ایجاد نگاه تخصصی به مطبوعات و رسانه ها با حضور دو هزار و ۳۸۰ نشریه از سراسر کشور برپا شده است. این نمایشگاه در سه بخش مطبوعات، خبرگزاری های رسمی و پایگاه های اطلاع رسانی با شرکت ۳۱ استان برگزار شده است.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از هفتم تا سیزدهم آبان ماه جاری در مصلای تهران برپاست.
https://taghribnews.com/vdci5pazqt1azq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی