تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 95924

من مقاومت می‌كنم پس هستم

شعار "من مقاومت می‌كنم پس هستم" نشانگر هستی و وجودی همراه با كرامت و شرف و خودداری است. وجودی كه درس خود را از كربلا آموخته است آن هم در دنیایی كه جز قدرتمندان، كسی محترم نیست.
من مقاومت می‌كنم پس هستم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،خطیبان نماز جمعه لبنان، این هفته موضوع فلسطین و جهان عرب را محور خطبه‌های خود قرار دادند.
آنان همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های ربوده شدگان لبنانی به دست تروریست‌های مسلح سوریه و خانواده شهدایی كه به قصد زیارت امام حسین(ع) به سمت عراق در حركت بودند، تأكید كردند: این دو حادثه دردناك، بهای مقاومت و پیروزی است.

در همین راستا، شیخ اكرم بركات، خطیب مسجد القائم (عج) ضاحیه بیروت، تأكید كرد: امام خمینی (ره) زمانی كه اعلام كرد جوانان حزب الله حجتی بر تمام مردم جهان هستند، به تعداد و توان مادی آنان توجه نداشت، بلكه ایمان آنان را مد نظر قرار داده بود.

وی افزود: در آن زمان، بسیاری از افراد سخنان امام خمینی (ره) را درك نكردند، اما از سال ۲۰۰۰ میلادی، مردم فهمیدند كه چگونه خون بر شمشیر پیروز است و ایمان و اعتقاد به خداوند متعال بر قدرت‌های مادی غلبه خواهد داشت. آنان متوجه شدند كه چگونه اراده می‌تواند واقعیت جهان را تغییر دهد؟

شیخ بركات ادامه داد: مردم پس از ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی به روشی كه امام خمینی(ره) سعی داشت در مسئله مقاومت پایه‌ریزی كند، پی بردند. جنگ تابستان ۲۰۰۶ میلادی نیز مثالی روشن از موازنه مادیات و معنویات است كه در قرآن كریم ذكر شده است.

این خطیب لبنانی با اشاره به آیه شریفه "و ذكِّرهم بأیام الله" خاطرنشان كرد: یادآوری این ایام، موجب می‌شود ما نعمت‌هایی را كه خداوند به ما عطا كرده است به یاد آوریم. همچنین ایام مصیبت‌ و محرومیت و نادانی خود را به یاد آوریم تا اهمیت ایام پیروزی و تحول جامعه به بركت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و همچنین اراده مقاومت را درك كنیم.

عبدالرزاق: انتخاب مقاومت، برای آزادی فلسطین از دست اشغالگران پلید صهیونیست لازم است
شیخ عبدالرزاق نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به اینكه تهدید و ارعاب مردم بی سلاح به هیچ وجه جایز نیست، گفت: با این حال چگونه برخی از افراد می‌توانند مردم بی‌گناه و مسافران را ربوده و آنان را به قتل برسانند؟

وی در مورد مذاكرات هسته‌ای ایران با كشورهای غربی خاطرنشان كرد: هیچگاه امكان ندارد كسانی كه آشكارا دشمنی با اسلام و مسلمانان را فریاد می‌زنند و كاری جز راضی نگه داشتن دشمن صهیونیستی بلد نیستند، در مسیر خیر و صلاح قدم بردارند.

شیخ عبدالرزاق همچنین از تمام كشورهای عربی و اسلامی خواست تا جهاد و مقاومت را برای آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران پلید صهیونیستی انتخاب كنند.

فضل الله: جهاد، مبارزه‌ای است برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر
سید علی فضل الله نیز با بیان معنای جهاد گفت: وقتی ما از جهاد صحبت می‌كنیم، جهاد با كسانی مد نظر ماست كه قصد تخریب مخالفان خود را دارند. جهاد با كسانی كه زنان، كودكان و شهروندان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند، جهاد با كسانی كه در قلبشان رحمت و انسانیت جایی ندارد، جهادی كه هیچ ضابطه و حدودی ندارد، بلكه برای آزادی سرزمین و مقدسات است، جهادی برای دفع ظلم و سركشی، جهادی برای بازگرداندن حق به حق‌داران، جهادی برای زندگی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر.

وی افزود: امروز كه روز مقاومت و آزادی است، ‌این جهاد والاترین معانی را ترسیم می‌كند. در چنین روزی، به یاد می‌آوریم مجاهدانی را كه از هیچ تلاشی برای بیرون راندن دشمن صهیونیستی از سرزمین‌شان فروگذار نكردند و منتظر معاهدات سازمان ملل و شورای امنیت نشدند و به سخنان كسانی كه می‌گفتند مقابله با دشمنی كه از سوی تمام كشورهای جهان پوشش داده می‌شود، هیچ فایده‌ای ندارد، اهمیت ندادند.

وی با اشاره به اینكه مجاهدان به وعده پیروزی خداوند اطمینان داشتند، خاطرنشان كرد: در این روز یاد شهدایی را كه با خون پاك خود این سرزمین را خضاب كردند و در برابر وعده‌های مادی سست نشدند، گرامی می‌داریم. اینان كسانی بودند كه تمام همّشان همراه شدن با پیامبران و صدیقین كه بهترین دوست و یاور‌ انسان‌ها هستند، بود. ما یاد اینان را گرامی می‌داریم تا تأكید كنیم كه اینان نمونه‌ای برای مقابله بی وقفه ما در مقابل دشمن صهیونیستی هستند.

قبلان: ارتش امانتی در دست همگان است
علامه عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز در خطبه‌های خود تأكید كرد: اسرائیل دشمن خبیثی است كه مجسمه ظلم و باطل است. سرزمین‌ ما را اشغال كرده و مردم ما را آواره كرده است و همچنان بر تجاوزات خود علیه مردم مسلمان ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به ربوده شدن چند تن از زائران لبنانی، خواستار آزادی آنان و مقابله با اعمالی شد كه امت را در مقابل اسرائیل تضعیف می‌كند.

قبلان همچنین با محكومیت مقابله با ارتش لبنان، بر حمایت از این ارتش تأكید كرد و گفت: اگر یكی از افراد ارتش لبنان خطایی مرتكب شود، دادگاه‌هایی وجود دارد كه این فرد را محاكمه كند. اما مقابله با ارتش را هیچ عقل و دینی نمی‌پذیرد زیرا افراد ارتش، فرزندان و برداران ما هستند لذا ما باید با آنان همكاری كنیم.

قبلان همچنین به حاكم بحرین توصیه كرد كه در مورد ملت بحرین با عدل و انصاف وعقلانیت رفتار كند و حقوق آنان را به طور كامل عطا كند.

شیخ نابلسی: اگر مقاومت نباشد، مردم لبنان به عزت نخواهند رسید
علامه شیخ عفیف نابلسی نیز در سخنان خود تأكید كرد: اگر مقاومت  وجود نداشته باشد، همه معادلات سیاسی و امنیتی كه امروز در جهان عرب شاهد آن هستیم، تغییر خواهد كرد. این مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران و سوریه، توانسته است چهره جدیدی را در منطقه ترسیم كند و در مقابل طر‌ح‌های آمریكا و اسرائیل بایستد.

وی افزود: مقاومت، ملت‌های منطقه را به سوی آزادی‌خواهی و بازپس گیری حقوق‌شان هدایت كرده است. اما با تأسف شدید، آمریكا بار دیگر دخالت خود را برای منحرف كردن مسیر و اهداف آنان آغاز كرده است.

نابلسی تأكید كرد: هر انقلابی، موفقیتش بر انسانیت و بزرگی آن بستگی دارد ، لذا هر عملی كه با این اصول منسجم نباشد، این انقلاب‌ها را تبدیل به منبعی برای ایجاد ناامنی و فتنه و خونریزی می‌كند.

مفتی فقه جعفری لبنان: دولت لبنان پیگیر مسئله ربایش زائران لبنانی باشد
شیخ احمد قبلان، مفتی فقه جعفری لبنان هم در خصوص ربوده شدن تعدادی از زائران لبنانی در سوریه و انفجارهای عراق گفت: لازم است دولت لبنان در زمینه اینگونه حوادث و پیگیری عاملان آن در سطح 
بین المللی و منطقه‌ای، در اسرع وقت تحقیقات جدی انجام دهد، زیرا این كار، سستی بردار نیست.

قبلان همچنین تأكید كرد: تا زمانی كه مقاومت وجود داشته باشد لبنان و لبنانی‌ها نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برند و تمام تلاشها برای از بین بردن سه ضلع ملت، ارتش و مقاومت با شكست روبرو خواهد شد. ما همچنان با انواع فتنه مخالفیم و تأكید می‌كنیم كه مردم لبنان، مسیحی و مسلمان ، شیعه و سنی با یكدیگر برادرند. لبنان دارای قلبی بزرگ است كه همه افراد را در خود جای می‌دهد و جز با وحدت آرامش پیدا نمی‌كند. مردم لبنان نیز باید برای ایجاد یك لبنان واحد و مستقل، به گفت‌وگوی شفاف روی آورند.
https://taghribnews.com/vdci53a3.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی