تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 96111
رئیس جمهور در نخستین نشست علنی مجلس نهم:

مسئولان آقابالاسر مردم نیستند بلکه خدمتگزار آنها هستند

دکتر "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در آیین گشایش نهمین مجلس قانونگذاری حضور یافت و سخنرانی کرد.
مسئولان آقابالاسر مردم نیستند بلکه خدمتگزار آنها هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم که از هشت صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی بهارستان تشکیل شد، رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان مجلس نهم تصریح کرد: برگزیده شدن شما را توسط مردم مناطق گوناگون کشور و تشکیل مجلس نهم را به شما، مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک می‌گویم. 

وی با بیان اینکه "جایگاه و شأن ملت ایران، یک جایگاه یگانه دانست" یادآور شد: ملت ایران، ملتی تمدن‌ساز، فرهنگ‌آفرین، مؤمن، شجاع، هوشمند، صبور، بزرگوار، آزاده، آزادی‌خواه و عدالت‌طلب و در حقیقت صاحب اختیار انقلاب و کشور هستند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه "بدون تردید ملت ایران بهترین ملت تاریخ و عالم است"، گفت: این ملت در طول تاریخ از ارزش‌های الهی به خوبی صیانت کرده و همه موجودیت خود را برای دفاع از ارزش‌های الهی هزینه کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ملت ایران امروز با تمام وجود به دنبال پرچم توحید، آزادی و عدالت است"، افزود: همه چیز متعلق به این ملت است؛ مردم ایران امروز بنده و شما را روی کار آورده‌اند؛ قدرت ملت تجلی قدرت خداوند است و ما هرچه داریم از ناحیه وفاداری و فداکاری همین ملت است.

وی با تأکید بر اینکه "مطلبی که باید همیشه به یکدیگر متذکر شویم این است که علت حضور ما در این مراسم چیست و چرا ملت ما را برگزیده است"، اظهار داشت: ملت ایران انقلاب و فداکاری نکرد که فقط افراد و شکل‌ها عوض شوند و عده‌ای بروند و عده دیگری بیایند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق آرمان‌های بلند الهی و اسلامی ملت ایران شکل گرفت که هزاران سال به دنبال آن بوده است و علت برگزیده شدن ما پیگیری همین آرمان‌هاست.

رئیس‌جمهور بر همین اساس به استقرار یگانه‌پرستی، پاکی، مهرورزی، عدالت، دفاع از آزادی و حقوق ملت، رفع فقر، تبعیض و برپایی عدالت، ساختن جامعه الگو و پیشرفته و حاکم کردن ارزش‌های الهی و انسانی در ایران و جهان اشاره کرد و تحقق این ارزش‌ها را وظیفه مسئولان دانست.

وی با تأکید بر اینکه "مسئولیت ما مقدمه‌سازی و الگوسازی برای برپایی حکومت جهانی توحید، عدل و عشق است"، تصریح کرد: البته همه این موارد از ناحیه عبودیت خداوند عشق به ملت و خدمتگزاری حاصل می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "ما باید عاشق ملت باشیم" گفت: بنده و شما باید خدمتگزار ملت ایران باشیم و همواره یادمان باشد که آقابالاسر مردم نیستیم بلکه نوکر و خدمتگزار آنها به شمار می‌رویم.

رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان گفت: هم شما که مورد اعتماد حوزه انتخابیه خود هستید و هم بنده به عنوان رئیس‌جمهور، افتخارمان این است که نوکر مردم هستیم و تکلیف خدمتگزار و نوکر نیز معلوم است.

وی با تأکید بر اینکه "باید دید ملت و آقای ما چه می‌خواهد" اظهار داشت: ملت از ما انقلابی ماندن و پیگیری اهداف انقلاب را می‌خواهد؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، دفاع از حقوق ملت، حفظ بیت‌المال، عمران و آبادانی، رفع مشکلات، پیشرفت کشور، صداقت، پاکی، سلامت و خدمتگزاری مطالبات مردم از برگزیدگان خود است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: البته اگر عاشق ملت و ارزش‌ها نباشیم خدمتگزاری حقیقی غیرممکن خواهد بود.

رئیس‌جمهور مجلس را یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مهمترین مأموریت مجلس قانونگذاری است؛ قانونگذاری درست، پایه و اساس تحقق همه آرمان‌ها و مطالبات تاریخی ملت ایران است.

وی با تأکید بر اینکه قانون باید جامع، مانع، دقیق و ماندگار باشد یادآور شد: کشور باید با قوانین پایدار اداره شود تا ثبات در امور استقرار یابد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "باید بیشترین وقت و دقت در حوزه قانونگذاری باشد" اضافه کرد: مطالعه عمیق و حتی مطالعه تطبیقی و استفاده از همه تجربیات و موازین حقوقی ضروری است.

رئیس‌جمهور بر همین اساس قانونی را که دائما در معرض اصلاح و تغییر قرار بگیرد را منجر به عدم ثبات و ناکارآمدی در کشور دانست و گفت: کشور با انبوه قانون اداره و آباد نمی‌شود بلکه با قانون جامع، کامل و راهگشا پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه "اگر فقط یک قانون بگذرد ولی دارای مشخصات واقعی یک قانون باشد کشور را متحول می‌کند" اظهار داشت: البته قانون اساسی پایه همه امور و بالاترین میثاق ملی ما و میراث گرانقدر امام (ره) و شهدا و انقلاب است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه "حفظ حرمت، حدود و اصول قانون اساسی پایه و اساس همه کارها و برنامه‌ریزی‌هاست" تصریح کرد: هرگز نباید به محور بودن قانون اساسی در تنظیم امور کشور خدشه‌ای وارد شود و نباید به هر بهانه‌ای قانون اساسی مورد خدشه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه "حفظ حریم و حرمت قانون اساسی و به تبع آن قوانین عادی برآمده از آن مهمترین اصل در استحکام کشور و تحقق آرمان‌ها و پیشرفت است" افزود: دولت برادر شما و در کنار شماست و صادقانه همه ظرفیت عظیم کارشناسی خود را برای انجام امر مهم قانونگذاری، تقدیم شما می‌کند.

احمدی‌نژاد، مأموریت دیگر مجلس را نظارت دانست و تأکید کرد: نظارت امر بسیار مهمی است، کار بدون نظارت کار غیرقابل قبول است و نظارت باید درست، عالمانه، پاک و بدون دخالت در مرزهای حقوقی و در مسئولیت‌های دیگران باشد.

وی تأکید کرد: نظارت مکمل اجرا برای تحقق اهداف و برنامه‌هاست. هرگز نباید نظارت ابزار اعمال نظرات شخصی باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "همه ما یک مأموریت را دنبال می‌کنیم"، یادآور شد: مسئولیت عظیم انقلاب و خدمت به ملت، مأموریتی است که همه ما آن را دنبال می‌کنیم. این تقسیم‌بندی‌ها در واقع یک تقسیم کار است، همه مسئول هستیم و همه در نقش اجزای یک نقشه برای ساختن یک جامعه الگو و نمونه مکلفیم.

وی بیان کرد: طبق اصل ۵۷ قانون اساسی، قوا به صورت مستقل و زیرنظر رهبری اداره می‌شوند، نه دخالت قوه مقننه در امور مجریه درست است و نه برعکس آن. هر کدام باید در مرز خود حرکت کنند، اما همدل، مکمل، برادر باید در یک راستا قدم بردارند؛ البته جایگاه رئیس جمهور به‌عنوان برگزیده ملت ایران در اجرای قانون اساسی در جای خود محفوظ است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: هرگز تلاش برای گرفتن اختیارات بیشتر و دخالت در امور دیگران به نفع کشور نخواهد بود؛ این فقط تخریب‌کننده است.

احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان اضافه کرد: عزیزان من! همدلی رمز موفقیت است. همه باید دست در دست هم دهیم و کار کنیم، یار هم باشیم، دولت در خط مقدم اداره کشور است و همه باید کمک کنند و همه باید مسئولیت بپذیرند و هرکس در حد نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تاثیرگذاری‌ها باید مسئولیت بپذیرد. به خدا می‌شود در ایران کارهای بزرگ انجام داد و این را ملت ایران نشان داده است. باید اراده کنیم به ملت و خدای متعال تکیه کنیم تا جلو برویم.

رئیس جمهور گفت: به جای اینکه مانع پیشرفت ملت شویم باید راهگشا و یار ملت باشیم، به‌خصوص امسال که توسط مقام معظم رهبری سال تولید نام گرفته است، همدلی و کار بیشتری مورد نیاز است. امروز که شیاطین از همه جوامع بسیج شده‌اند تا ملت ایران را آزار دهند، رفع و دفع این فشار و همدلی و همکاری اولویت اول ماست.

احمدی‌نژاد خدمت صادقانه را راه دستیابی به مراتب کمال و انسانیت توصیف و تصریح کرد: باید از فرصت‌هایی که ملت در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم و هر روز مؤمن‌تر، خادم‌تر، عدالت‌طلب‌تر، انقلابی‌تر و خدایی‌تر شویم که آغاز راهی جز این به خسارت و حسرت ابدی می‌رسد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه "نباید از فرصت‌هایی که ملت در اختیار ما به امانت سپرده، استفاده شخصی یا وسیله قرار دادن برای رقابت‌های گروهی کرد"، افزود: مبادا که از فرصت‌هایی که ملت در اختیار ما قرار می‌دهد برای دستیابی به موقعیت‌ها و فرصت‌های بزرگتر استفاده کنیم که این وسوسه شیطانی است و نتیجه‌ای جز خسران نخواهد داشت.

وی ادامه داد: چهار سال طول دوره خدمت به سرعت می‌گذرد و مبادا که جلوه‌گری و وسوسه موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی، ما را از مسئولیت عظیم پیگیری وضعیت مردم، ایثارگران و خدمت به مردم منصرف کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "خداوند بزرگ وکیل ملت بزرگ ایران است"، تصریح کرد: بیایید همه با هم میثاق ببندیم تا به شکلی فعالیت و خدمت‌رسانی کنیم تا مولایمان حضرت ولیعصر(عج) از ما راضی و تلاش‌ها و اندیشه‌های ما در راستای منویات و آرمان‌های الهی باشد.

گفتنی است، مراسم گشایش مجلس نهم و آیین تحلیف منتخبان ملت، صبح امروز با حضور آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در صحن علنی مجموعه بهارستان آغاز شد.

در این مراسم مقامات ارشد نظامی، انتظامی و لشکری کشور، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خانواده و همسران شهدای هسته‌ای شهید احمدی‌روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید علیمحمدی، شهید قشقاوی، شهید شهریاری، همسر شهید سردار تهرانی‌مقدم، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، استانداران و سفرای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی نیز حضور داشتند. 

نخستین نشست علنی مجلس نهم شورای اسلامی، که با قرائت پیام رهبر انقلاب به منتخبان مردم، سخنرانی علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس نهم و ارائه گزارش انتخابات مجلس نهم از سوی وزیر کشور همراه بود، با حضور نمایندگان ملت در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به پایان خواهد رسید.
https://taghribnews.com/vdchzznw.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی