تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 83241

برگزاری "یادمان نخستین جشنواره علامه عسکری" در قم

تنا
یادمان نخستین جشنواره علامه عسکری روز پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در قم برگزار می‌شود.
برگزاری "یادمان نخستین جشنواره علامه عسکری" در قم
دبیر نخستین جشنواره علامه عسکری عصر دوشنبه ۲۴ بهمن در نشستی با اصحاب رسانه، برگزاری این جشنواره را گامی ارزشمند از سوی مؤسسه علمی فرهنگی علامه عسکری برای معرفی شخصیت ایشان به جامعه و آشنا سازی مردم با فعالیت‌های این اندیشمند برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سید مهدی حسین‌زاده" گفت: این جشنواره از عید غدیر خم در سال ۸۸ طی نشستی با مدیر حوزه‌های علمیه کار خود را آغاز کرد و در مدت دو سال، همایش‌ها، نشست‌های تخصصی و برنامه‌های مختلفی در معرفی اندیشه‌ها و فعالیت‌های سیاسی، انقلابی،‌ فرهنگی، اجتماعی و... علامه عسکری برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره در چهار محور کار خود را دنبال کرد که نخستین اقدام، ‌شناخت‌نامه زندگی علامه عسکری بود. در این راستا، از زوایای مختلفی زندگی ایشان مورد بررسی قرار گرفت و برای ساخت مستند ۲۶ قسمتی زندگی علامه با ۱۴۰ شخصیت گفت‌وگو شد که بخش عمده‌ای از کار انجام شده است.

مدیر عامل مؤسسه علمی فرهنگی علامه عسکری، مرام‌نامه علامه عسکری را محور دیگر فعالیت‌های این جشنواره معرفی و عنوان داشت:‌ علامه عسکری، اهداف بلندی داشتند و آن هم احیای مکتب اهل‌بیت(ع) در محورهای قرآن،‌ حدیث، کلام و تاریخ اسلام بود.

وی ادامه داد: برگزاری ۳۰ نشست تخصصی با همکاری خبرگزاری ایکنا، ‌انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه آزاد و...، برگزاری همایش در اصفهان، مشهد، تهران، یزد، قم و شهرری درباره زوایای فکری علامه عسکری، از دیگر اقدامات این جشنواره بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده پژوهش‌نامه علامه عسکری را محور دیگر فعالیت‌های جشنواره علامه عسکری دانست و گفت: تا کنون ۴۰ مقاله پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به ۵۰ مقاله نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دیدار با مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام،‌ جعفر سبحانی، مظاهری، شبیری زنجانی، جوادی آملی و... از جمله اقداماتی بود که در برگزاری جشنواره صورت گرفت.

دبیر جشنواره علامه عسکری، به دست‌آوردهای برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: گفتمان‌سازی علامه عسکری، آشنایی بیشتر طلاب و فضلای حوزه با شخصیت علامه، ایجاد ارتباط با پژوهشگران و نویسندگان، فرهنگ‌سازی کتاب‌ها و آثار ایشان با برگزاری ۶ مسابقه کتاب‌خوانی، ایجاد انگیزه مطالعه در میان مردم، پاسخ‌گویی به شبهات امروز با نشر آثار علامه، برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و جمع‌آوری یادداشت‌ها و خاطرات فراموش شده علامه عسکری، ‌از جمله دست‌آوردهای برگزاری این جشنواره می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده در پایان با اشاره به نشست برگزارکنندگان جشنواره علامه عسکری با رئیس جامعه‌المصطفی، اظهار داشت: یادمان نخستین جشنواره علامه عسکری،‌ آغاز دومین جشنواره بین‌المللی ایشان است که در این راستا، نخستین همایش، اردیبهشت‌ماه سال آینده‌، در لبنان برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، یادمان نخستین جشنواره علامه عسکری، پنج‌شنبه، ۲۷بهمن‌ماه ، ساعت ۱۵:۳۰ در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌گردد.
https://taghribnews.com/vdchzin6.23nxkdftt2.html
مرجع : مرکز خبر حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی