تاریخ انتشار۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 178815
تاکید علمای کشورها درنشست عمومی کنفرانس وحدت :

حل مباحث مورد اختلاف مذاهب و تاکید بر اشتراکات

سخنرانان در این نشست پیشرفت سریع در توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی ،تصحیح کتب درسی حوزه و دانشگاه در کشورهای اسلامی و دوری از طرح مباحث مورد اختلاف را از جمله کارهای وحدت بخش عنوان کردند.
حل مباحث مورد اختلاف مذاهب و تاکید بر اشتراکات
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در دومین روز کنفراس وحدت اسلامی شخصیتهای مهم اسلامی و تقریبی از کشورهای مختلف اسلامی در نشست عمومی کنفراس در هتل استقلال ایراد سخن کردند.

"سید مکرم عبدالقادر زاده" مفتی اعظم تاجیکستان در سخنانی، هدف از برگزاری این کنفراس را ایجاد وحدت بین مسلمانان و پیدا کردن روحیه بردارانه و احترام بین مذاهب اسلامی برشمرد و اعلام کرد: ما امروز در تاجیکستان اختلاف مذهبی نداریم و مردم از آرامشی که دارند، لذت می برند. آرزو می کنم که در هیچ کجا جنگ و خونریزی نباشد و همه انسانها به آرامش برسند.

"دکتر زهیری مسروای" مشاور رئیس جمهور اندونزی گفت : امت اسلامی نیازمند ایده های سازنده برای تحقق پیشرفت اقتصادی و تمدنی و سیاسی و تحقق طرح وحدت اسلامی است. در اندونزی بیشتر مسلمانان از اهل تسنن هستند اما معتقدیم که شیعه و سنی در کشور ما یکی هستند و وحدت اسلامی در اندونزی دارای ریشه های محکم است . او افزود همه مسلمانان باید در این راه گام بردارند و به خاطر آینده اسلام مسلمانان هر کشور باید به عنوان الگویی برای غیر مسلمانان باشند.

"حاج مقصد تکتو مؤشف" مفتی اعظم قرقیزستان، نیز با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همواره منادی وحدت بوده است گفت : وحدت از مهمترین مسائل در زندگی بشری به شمار می رود و در شریعت اسلامی ما در طول تاریخ بر مسئله یکپارچگی و وحدت تأکید شده و آن را از ضرورت های مهم و اصول محکم به شمار آورده اند.

"سامی ابوالمنی" نماینده طائفه دروزی‌های لبنان با تأکید بر مسئله فلسطین و غزه به عنوان مسئله اول جهان اسلام گفت : همه ما باید با تشریک مساعی بتوانیم این بخش از امت اسلامی را باز پس گیریم. فلسطین نمونه ای زنده ای است که باید مقاومت خود را در پرتو آن تقویت کنیم. او تأکیدکرد: وحدت در شرایط کنونی جوامع اسلامی یک تکلیف است.

"دکتر احمد بن سعود السیابی " مشاور و مدیر کل حوزه مفتی اعظم عمان، نیز درسخنان خود
دوران کنونی را سخت ترین دوران برای امت اسلام دانست و گفت : مهمترین چالش امروز مسئله تکفیری ها است که هر روز رو به گسترش است.
وی افزود: امت اسلامی در طول تاریخ جنگ مذهبی و طایفه ای نداشته است و اگر هم جنگی بین کشورهای اسلامی بوده بر سر مسائل سیاسی و قدرت طلبی بوده است. 
او حذف مباحث مورد اختلاف در کتب درسی ، دعوت علمای مذاهب به مذهب مورد نظرشان در جمع پیروان مذاهب دیگر و دوری از مباحث تفرقه افکن را از ابزارهای مهم رفع اختلافات و تقریب دیدگاهها برشمرد.

" شیخ یوسف مراد" مفتی اعظم رومانی و "بشیر رویسی" دبیر کل حزب الوحده تونس هم از دیگر سخنرانان مجمع عمومی بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی بودند.
https://taghribnews.com/vdchz6nzm23nq6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی