تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۴
کد مطلب : 83133
به منظور گسترش تعامل فرهنگی بین ایران و عراق؛

نمایشگاه بزرگ کتاب اقلیم کردستان عراق در سنندج افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب اقلیم کردستان عراق با هدف گسترش تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران و تقویت وحدت و همبستگی ملت مسلمان عراق با مردم ایران در سنندج افتتاح شد.
نمایشگاه بزرگ کتاب اقلیم کردستان عراق در سنندج افتتاح شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، در این نمایشگاه که از ۲۳ بهمن تا ۲۹ همین ماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج دایر خواهد بود بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب به زبان های کردی، فارسی و عربی و در یک هزار و ۸۰۰ عنوان در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. 

"نامق هورامی" مسئول ارتباطات حکومت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار تقریب در سنندج، گفت: وجود اشتراکات بسیار فرهنگی و اعتقادی و تعامل و ارتباط حسنه بین مردم اقلیم کردستان عراق با ایرانیان به عنوان ظرفیتی والا برای گسترش تعاملات فرهنگی بین دو طرف محسوب می شود. 

وی افزود: مردم اقلیم کردستان عراق همواره از دستاوردها و موفقیت‌ های گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ های مختلف به عنوان الگویی موفق برای رسیدن به خودکفایی در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یاد می کنند. 

مسئول ارتباطات اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران بر گسترش تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و افزود: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه اقلیم کردستان عراق در ایران است و در راستای انعقاد تفاهم نامه مابین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اقلیم برپا شده است. 

هورامی خاطر نشان کرد: ناشران اقلیم کردستان عراق در سه دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشته اند و در سال آینده نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند بود. 

وی با تأکید بر استقبال گسترده مسئولان اقلیم کردستان برای گسترش همکاری فرهنگی و ارتقای تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران از همه ناشران ایرانی خواست که در نمایشگاه های بین المللی کتاب در این اقلیم حضور یابند. 
https://taghribnews.com/vdchxzn6.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی