تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 45973
صالحی در نامه ای به بان کی مون:

لزوم اقدام جدی شورای امنیت برای توقف فوری كشتار مردم بحرین

وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه ای به دبیركل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ، خواستار انجام اقدامات جدی و سریع شورای امنیت برای توقف كشتار مردم بحرین شد.
لزوم اقدام جدی شورای امنیت برای توقف فوری كشتار مردم بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، "علی اكبر صالحی" روز جمعه در نامه ارسالی خود خطاب به "بان كی مون" به سركوب مردم بحرین به شیوه های غیرقابل تصور از طریق حمله به خانه ها، ربودن انسان ها، تخریب مساجد، اخراج كارمندان و كارگران و در نهایت مختل كردن زندگی روزمره مردم این كشور اشاره كرد.

وزیر امور خارجه ایران در این نامه با ابراز تاسف از اینكه احساس می شود شورای امنیت نسبت به این مساله توجه نكرده و اقدامات لازم را به عمل نیاورده‌، تاكید كرد این درحالیست كه در موارد مشابه در تحولات سایر كشورهای منطقه، عملكرد متفاوت از این شورا مشاهده شده است.

صالحی می افزاید: این درحالیست كه قیام مردم بحرین همانند قیام های مردمی در دیگر كشورها از جمله تونس و مصر، قیام اكثریت مردم برای حصول به مطالبات مشروع خود بوده است.

وی با ابراز این عقیده كه مساله بحرین، راه حل نظامی ندارد و توسل به رویكرد نظامی و استفاده از نیروهای نظامی خارجی برای سركوب مردم راه حل نیست تصریح كرد: این موضوع، صرفا موجب پیچیده تر شدن مشكل و جریحه دار شدن و غلیان احساسات مردمی و غیرقابل كنترل شدن اوضاع خواهد شد.

وزیرامور خارجه كشورمان در ادامه با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و بحرین و همسایگی این دو كشور می افزاید: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به این تحولات و عواقب ناشی از آن بی تفاوت بماند، چراكه ادامه روند جاری و عدم حل بحران بحرین به گونه ای مردم پسندانه، عادلانه، منصفانه، منطقی و مبتنی بر تامین مطالبات مردمی می تواند اوضاع را از كنترل خارج و از این طریق، منطقه خلیج فارس را بی ثبات كند كه آثار و عواقب آن دركل جهان پدیدار خواهد شد.

صالحی، توجه جدی شورای امنیت سازمان ملل متحد به موضوع بحران بحرین و انجام اقدامات لازم و عاجل در این رابطه را از انتظارات وزارت امور خارجه ایران دانست و خواستار انتشار این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل شد.
https://taghribnews.com/vdchxwnk.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی