تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 83359
معرفی کتاب

"پژوهشی درباره انجیل و مسیح "

کتاب "پژوهشی درباره انجیل و مسیح" به قلم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء و ترجمه استاد خسروشاهی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
"پژوهشی درباره انجیل و مسیح "
کتاب پژوهشی درباره انجیل و مسیح، ترجمه کامل کتاب "التوضیح فی بیان ما هو الانجیل و من هو المسیح" تألیف مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء است که اکنون به همت استاد سید هادی خسروشاهی به فارسی برگردان شده است.

احبار و رهبان و پدران ارباب کلیساها در طول تاریخ، برای سد راه خدا، پس از ظهور اسلام به اجرای روش های غیر اخلاقی زیادی دست زده اند و همیشه و در حد توان و موقعیت خاص جغرافیایی در این راه فعال بوده و کارکرده اند.

یک قرن پیش، طبق نوشته آیت الله شیخ محمد حسین آل کاشف الغطاء، این اقدامات، در مصر و عراق به اوج رسیده بود و معظم له هم، به همین دلیل به تألیف و نشر کتابی در دو جزء، در تشریح مبانی انجیل و عقیده مسیحیت، با استناد به کتاب مقدس مسیحیان پرداخته که در مقدمه جزء اول و جزء دوم کتاب، خود به چگونگی آن اشاراتی دارد.

جزء اول این کتاب در تاریخ ۱۳۳۲ ق، در قاهره تألیف و منتشر شد و جزء دوم آن با تأخیری پانزده ساله به دلایلی که مؤلف در مقدمه جزء دوم به آن اشاره کرده، در سال ۱۳۴۶ ق، در بغداد به رشته تحریر در آمد و به چاپ رسید.

ترجمه خلاصه‌ای از این کتاب حدود نیم قرن پیش از سوی سید هادی خسروشاهی در شهر تبریز توسط مؤسسه سروش انتشار یافته و ترجمه کامل ترآن در سال ۱۳۸۴ ق، درحوزه علمیه قم به پایان رسید و چندین بار چاپ و منتشر شده است.

هم اكنون این کتاب پس از تجدید نظر کامل در ترجمه و تطبیق آن با متن اصلی و افزودن مباحثی در پاورقی ها و یادداشتی درباره "مسیح و مریم در قرآن"، و با ویرایشی جدید، در اختیار جوانان مسلمان ایران قرار گرفته است.

"تناقض کتاب مقدس"، "افسانه خدا بودن مسیح"، "آشنایی با نویسندگان اناجیل؛ پطرس، یهودای اسخریوطی و پولس"، "بحثی کوتاه درباره اناجیل؛ انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا" بخشی از عناوین این کتاب است.

کتاب پژوهشی درباره انجیل و مسیح به قلم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء با ترجمه استاد سید هادی خسروشاهی در سال۱۳۹۰ با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه در ۱۹۲ صفحه با قیمت ۳۳۰۰ تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
https://taghribnews.com/vdchwxn6.23nxmdftt2.html
مرجع : رسا نيوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی