تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 165495

۸ میلیارد دلار هزينه جنگ غزه

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد: با فروکش کردن آتش جنگ در غزه به نظر می رسد که این جنگ هشت میلیارد دلار برای دو طرف هزینه داشته است.
۸ میلیارد دلار هزينه جنگ غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره روز چهارشنبه خود در نوشت: بر اساس برآوردهای اسرائیلی ها و فلسطینی ها، جنگ یک ماهه در غزه برای دو طرف این جنگ احتمالا هشت میلیارد دلار هزینه داشته که سه چهارم از آن سهم غزه است.

"موشه آشر" رئیس تشکیلات مالیات اسرائیل روز سه شنبه گفت هزینه عملیات نظامی صخره سخت برای اسرائیل احتمالا به حدود هفت میلیارد شیکل (دو میلیارد دلار) می رسد، یک روز قبل از آن "محمد مصطفی" معاون نخست وزیر فلسطین به خبرگزاری رویترز گفته بود بازسازی غزه حدود ۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

آشر در گفتگو با شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل پیش بینی کرد که جنگ اخیر غزه ۴.۵ میلیارد شیکل از تولید اقتصادی کلی اسرائیل خواهد کاست.

وی افزود: همچنین پیش بینی شده است که درآمدهای مالیاتی اسرائیل نیز ۱.۵ میلیارد شیکل کاهش خواهد یافت. افزون بر آن ، دولت به تجار و کسبه ای که در محدوده ۴۰ کیلومتری نوار غزه واقع شده اند و جنگ به طور مستقیم بر آنها خسارت وارد کرد غرامت خواهد پرداخت.

خسارات مستقیم جنگ بر غزه چندین برابر بدتر بوده است، هزاران خانه ، مغازه و موسسه و مکان عمومی صدمه دیده یا تخریب شده و زیرساخت های آب و برق نیز به شدت آسیب دیده است، حدود ۱۸۰۰ فلسطینی نیز در این جنگ شهید شدند.
https://taghribnews.com/vdchwmnzm23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی