تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 96229
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دانشگاه قم:

قیام ۹۹ درصدی ها ناشی از تبعیض نظام سرمایه داری

آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: قیام ۹۹ درصدی مردم غرب علیه یك درصد ناشی از تبعیض نظام سرمایه داری در تقصیم ناعادلانه ثروت و ربا خواری است.
قیام ۹۹ درصدی ها ناشی از تبعیض نظام سرمایه داری
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله "نوری همدانی" در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه قم، یکی از موضوعات مهم در فرهنگ اسلام را شناخت زمان و رخدادهای عصر و ریشه‌یابی و ارزیابی تحولات آن معرفی کردند و گفتند: وقتی انسان نسبت به زمان آگاه باشد، انجام وظیفه به درستی صورت می‌گیرد.

ایشان با توجه به اینكه یكی از موضوعات مهم در فرهنگ اسلامی توجه به اوضاع زمان خود است، اظهار داشتند: در ابتدا اسلام تمدن ساز بود و مراكز فرهنگی و علمی با عظمتی در اختیار داشت اما پس از جنگ های صلیبی مسلمانان منزوی شدند و تحت سلطه بیگانگان قرار گرفتند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خیانت بیگانگان در جداسازی علوم از یكدیگر تنها راه سعادت انسانها را عمل به همه جوانب علوم دانستند و گفتند:غربی ها لیبرالیسم و كمونیسم و سرمایه داری را به راه انداختند و علوم در اصل اسلامی را سكولار كردند و اسلام را به حاشیه كشاندند.

ایشان با تاكید بر مطاله آثار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) همچون صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه ایشان با نقل مطالبی از همین كتب ادامه دادند:"ما درصدد خشكانیدن ریشه های فاسد صهیونیسم، سرمایه داری و كمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم نظام هایی كه بر همین پایه و اساس استوار گردیده اند را نابود كنیم و نظام اسلام را در جهان ترویج كنیم . هدف ما پیاده كردن اهداف بین المللی اسلام در جهان است.ما می گوییم تا شرك و كفر است مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم . بدون شك و تردید گام اصلی و اساسی در رسیدن به این هدف تحول در علوم انسانی است."

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی در جهان ریشه این بیداری ها را در كشور های اسلامی مسائل سیاسی و در كشور های غربی مسائل اقتصادی عنوان كردند و در ادامه ضمن اشاره به كتاب ارزشمند شهید آیت الله سید محمد باقر صدر(رحمه الله علیه) تحت عنوان "اقتصادنا" و توصیه به مطالعه آن، اظهار داشتند: قیام ۹۹ درصدی مردم غرب علیه یك درصد ناشی از تبعیض نظام سرمایه داری در تقصیم ناعادلانه ثروت و ربا خواری است و حل مشكل منوط به روی آوردن آنها به نظام اسلامی چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی است.
https://taghribnews.com/vdchwinw.23n-idftt2.html
مرجع : روابط عمومی دانشگاه قم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

sahar
نه که ما اصلا تبعیض و فاصله طبقانی نداریم؟ مراقب باشیم یکهو نشه که در کشور ما هم قیام 99درصدی راه بیفته؟؟؟