تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۹
کد مطلب : 53299

برگزاری جشن قرآن آموزان در انگلیس

مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس در سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت امیر مومنان علی (ع) و همچنين بمنظور تجلیل از بانوی دو عالم و نخستين مدافع ولایت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) ، مراسم جشن با شکوهی را در روز یکشنبه ۱۲ جون ۲۰۱۱ مصادف با ۹ رجب ۱۴۳۲ و ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ برگزار نمود.
برگزاری جشن قرآن آموزان در انگلیس
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
در این جشن با شکوه که تمامی بخش‌های آن توسط قرآن آموزان نونهال، نوجوان و جوان مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگليس و به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی تهیه شده بود، مطالبی در خصوص صفات والای اخلاقی و امور تربیت مذهبی و دینی مد نظر امیر مومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) توسط یکی از دختران نوجوان بر روی پرده نمایش ارائه و اشعاری در ذکر مناقب امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به زبانهای فارسی ، عربی و انگليسی قرائت شد.

اجرای نمایش موفق و زیبای "درخت عبرت" توسط نوجوانان، اجرای سرود "نماز" و اذان توسط کودکان ، اجرای سرود بسیار زیبای "فاطمه بانو و سرباز ولایت" توسط نوجوانان دختر و پسر و بالاخره اهدای جوایز و تقدیرنامه‌های قرآن آموزان شرکت کننده در چهارمين برنامه فرهنگی موسسه آموزشی مرکز اسلامی انگليس بخش‌های دیگر این مراسم با شکوه بود که مورد توجه اوليا ومربيان آموزشی و شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین "معزی"، رئيس مرکز اسلامی انگليس در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرمومنان علی (ع) و تقدیر و تشکر از مربیان، مسئولان و فعالان قرآن آموز موسسه آموزشی، به تبیین ارزش و مقام والا و جایگاه الهی حضرت امیرمؤمنان (ع) و فاطمه زهرا (س) با تمسک به حدیثی از رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) پرداخت.


رئيس مرکز اسلامی انگليس با اشاره به حديث مشهور پيامبر اعظم که فرموده بود: "من شهر علم هستم وحضرت علی دروازه ورود به اين شهر" ، حضرت امیر مومنان علی (ع) را باب العلم دانست و اظهار داشت: هر آن‌کس که بخواهد علوم مختلف را بشکافد و به آن دسترسی يابد ، بايد از درب آن وارد شود و اين درب امام علی (ع) است. همانطور که شما مشاهده می کنيد پس از گذشت ساليان متمادی که از وجود الهی و توحیدی اميرمومنان علی (ع) می گذرد و هزاران کتاب درباره آن حضرت به رشته تحریر در آمده و تـألیف شده ، اما هنوز نتوانسته گوشه ای از ابعاد شخصيت علمی آن انسان الهی را نمایان سازد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ضمن بیان جزئیاتی از ابعاد گوناگون زندگی سراسر پربار حضرت امیر المومنین (ع) افزود: تمامی ابعاد زندگی مولی الموحدین امام علی (ع) درس و عبرت و بسیار آموزنده بوده است، و مهمترین آنها اهتمام به بعد تعلیم و تربیت و خانواده می باشد. بطوری که این وجود ناشناخته الهی در احادیث مختلف و با بیانی بسیار ساده و آموزنده ، اهمیت علم آموزی و تربیت خانواده را بسیار مورد تأکید قرارداده است.

وی حاضرين را به بازخوانی پندها و سفارشات تربیتی امام علی بن ابی طالب (ع) توصيه کرد وافزود: مرکز اسلامی انگلیس به همین دليل اقدام به تشکیل موسسه آموزشی برای تعليم قرآن آموزان کرده ، تا بتواند با تمسک به دستورات ائمه اطهار (ع) و به ويژه مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با گرد هم آوردن خانواده های مسلمان و فرزندانشان ، گام‌های بنیادينی را در راستای تعلیم و تربیت اسلامی و در پرتو قرآن کریم بردارد.

رئيس مرکز اسلامی انگليس در پایان سخنان خود از اوليا و خانواده های مسلمان درخواست کرد تا وجود امکانات و خدمات آموزشی مرکز را غنیمت بشمارند و با تلاش و جديّت خود، گام‌های اساسی تری را در جهت تعلیم و تربیت فرزندانشان بردارند.

اين گزارش حاکی است مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگليس در گذشته نيز سه برنامه جشن ويژه با حضور قرآن آموزان واوليا ومربيان آنان در مناسبت‌های عید سعيد غدیرخم، اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و میلاد پیامبر اعظم (ص) برگزار کرده بود.
https://taghribnews.com/vdchwinm.23nxwdftt2.html
مرجع : مرکز اسلامی انگلیس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی