تاریخ انتشار۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۶
کد مطلب : 188193

راهپیمایی گروه های فلسطینی در غزه به نشانه حمایت از یرموک

کمیته هماهنگی امور گروه ها و جریان های فلسطینی به منظور همبستگی با آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک سوریه تظاهرات گسترده ای را در نوار غزه ترتیب داد.
راهپیمایی گروه های فلسطینی در غزه به نشانه حمایت از یرموک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، در این تظاهرات رهبران گروه های فلسطینی از جمله جنبش های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب ملت فلسطین و جمع کثیری از فلسطینیان ساکن نوار غزه شرکت کردند.  
 
شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: ملت آواره فاقد امنیت و آرامش است، اردوگاه یرموک را نجات دهید، چرا سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر در قبال رخدادهای اردوگاه یرموک سکوت اختیار کرده اند. 
 
یک مقام بلند پایه حماس گفت: آنچه در اردوگاه یرموک رخ می دهد یک فاجعه انسانی علیه ملت فلسطین به شمار می رود. 
 
دکتر اسماعیل رضوان تاکید کرد: هدف از این راهیپمایی اتخاذ موضعی واحد و یکپارچه در قبال تجاوزات داعش علیه اردوگاه یرموک است. 
 
وی خاطرنشان ساخت: آوارگان فلسطینی به صورت موقت در اردوگاه ها حضور دارند، فلسطینیان هرگز خود را وارد اختلاف عربی نمی کنند. 
 
وی یادآور شد: حماس به منظور نجات آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک به تماس ها و رایزنی های خود با طرف ها و مسئولان عربی ادامه می دهد. 
 
رضوان دولت های عربی و اتحادیه عرب را به تلاش برای متوقف کردن کشت و کشتارها و خونریزی ها در اردوگاه یرموک و لغو محاصره این اردوگاه فرا خواند. 
 
از سوی دیگر،  عضو دفتر سیاسی حزب ملت فلسطین به نمایندگی از گروه های فلسطینی شرکت کننده در این راهپیمایی با ایراد نطقی گفت:« آنچه در اردوگاه یرموک رخ می دهد، یک جنگ علیه بشریت است.» 
 
ولید عوض افزود: ریختن خون فلسطینیان خط قرمز است و تاریخ به این رخدادها گواهی خواهد داد. 
 
وی از سازمان ملل و نهادهای حقوقی خواست تا برای پایان بخشیدن به جنایات داعش علیه آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک وارد عمل شوند و از این آوارگان حمایت کنند و گذرگاه های امنی برای انتقال کمک ها به آنان و خارج کردن مجروحان از آن ایجاد کنند. 
 
https://taghribnews.com/vdchw6nzx23n6zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی