تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 165279

ادامه اعتراضات مردم کشورهای مختلف علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

در ادامه اعتراض مردم کشورهای مختلف به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، هزاران نفر در کشور های اردن، ایرلند و پاکستان علیه جنایات این رژیم دست به تظاهرات زدند.
ادامه اعتراضات مردم کشورهای مختلف علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، تظاهرات ضد صهیونیستی در محکومیت حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه با حضور دست کم ۲ هزار نفر در شهر دوبلین ایرلند برگزار شد.

این معترضان در این تظاهرات فریاد می زدند: "فلسطین را آزاد کنید، غزه را آزاد کنید"، "به کشتارها و محاصره غزه پایان دهید" و "کالاهای اسرائیلی را تحریم کنید".

این چندمین بار است که معترضان در ایرلند علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات می کنند. پیشتر گزارش شده بود که قرار است در چندین شهر دیگر ایرلند تظاهراتی در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صیهونیستی به غزه برگزارشود.

پاکستان
شمار زیادی از مردم پاکستان با برگزاری راهپیمایی گسترده ای در شهر لاهور به اعلام همبستگی با مردم فلسطین پرداختند.

همزمان با ادامه حملات وحشیانه ی رژیم صهیونیستی به غزه، صدها پاکستانی روز یکشنبه با حضور در خیابانهای شهر لاهور همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی، در اعلام مظلومیت مردم فلسطین و لزوم نابودی رژیم صهیونیستی شعار دادند.

در بالای یکی از دست نوشته های میان جمعیت تصویری از پرچم فلسطین نقش بسته و در کنار آن نوشته بود: یا الله! اسرائیل را نابود و غزه را محافظت کن. در پایین آن نیز نوشته شده بود: جماعت الدعوه.

بر روی یک پلاکارد نیز نوشته شده بود: "ای مسلمان، بیدار شو و مسجدالاقصی را از دست اسرائیل نجات بده".

اردن
گروهی از نمایندگان احزاب و گروههای سیاسی در اردن یکشنبه مقابل ساختمان سفارت آمریکا در امان تجمع ضد اسراییلی برگزار کردند .

در این تجمع اعتراضی جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم بی دفاع غزه محکوم شد.تجمع کنندگان همچنین اعلام کردند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در سایه سکوت جامعه جهانی صورت می گیرد و این سکوت در واقع تایید این جنایات است و بهانه را برای گسترش جنایات صهیونیستها ضد فلسطینیان فراهم کرده است .

معترضین اردنی با محکوم کردن موضع واشنگتن در قبال حوادث غزه تاکید کردند این موضع آمریکا جانبداری اشکار این کشور از تجاوزگر و حمایت از ادامه این حملات و جنایات ضد فلسطینیان است .

قرقیزستان
شخصیت‌های سیاسی، دینی و اجتماعی قرقیزستان امروز با شرکت در یک نشست مطبوعاتی، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می‌کنند.

روز دوشنبه ۱۳ مرداد جمعی از اندیشمندان و رجال سیاسی و اجتماعی قرقیزستان با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری آکی‌پرس که از خبرگزاری‌های تراز اول این کشور محسوب می‌شود، مراتب انزجار خود از جنایات صهیونیست‌ها و همینطور مراتب همدری و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام می‌کنند.

عنوان این نشست گسترده مطبوعاتی "مسلمانان قرقیزستان در برابر نسل‌کشی" عنوان شده است.

شرکت‌کنندگان این نشست اغلب اعضای کمیته حمایت از مردم فلسطین هستند که شامل «چوبک‌حاجی جلیل‌اف» مفتی سابق قرقیزستان، «تورسون‌بای باقراولو» نماینده پارلمان و رئیس حزب «ارک»، و جمعی از شخصیت‌های دینی و اجتماعی قرقیزستان از قبیل: «میکتی‌بیک‌حاجی آرستان‌بیک‌اولو»، «آزوبیک‌حاجی چاتانوف»، «دوشان‌حاجی عبدیل‌دایف»، «روسلان‌حاجی بیک‌نظراف»، «نورکمال‌کاآری میزرحیم‌اف»، «نورییت حاجی»، «تالای‌بیک‌حاجی ایلای‌تگین»، «ژنیش مولداکمداف» و امکان دارد «قادر ملک‌اف» رئیس مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» هستند.

چندی قبل همزمان با برگزاری نشست حمایت از مردم فلسطین در روز قدس در جمهوری قرقیزستان کمیته حمایت از مردم فلسطین در این کشور اعلام موجودیت کرد.
https://taghribnews.com/vdchqmnzw23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی