تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 96247

مالزی پیشگام در انتشار صکوک اسلامی

دولت مالزی قصد دارد بزودی برای اجرای پروژه قطار شهری کوالالامپور حدود ۶۳۶ میلیون دلار اوراق قرضه اسلامی(صکوک) منتشر کند.
مالزی پیشگام در انتشار صکوک اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، بازار سرمایه مالزی که پیشرو بازارهای سرمایه اسلامی قلمداد می شود به منظور تأمین مالی این پروژه تصمیم به انتشار ۶۳۶ میلیارد دلار اوراق صکوک گرفته است اما هنوز زمان دقیقی برای فروش این اوراق اعلام نشده است ولی به نظر می رسد با توجه به بحران مالی و بدهی منطقه یورو این اوراق از اوایل ژوئن به فروش برسد .

بر اساس این گزارش، "شرکت دانا اینفرا" به عنوان شرکت واسط از سوی دولت این کشور موظف شده است تا تأمین مالی این پروژه را به عهده بگیرد.

یکی از افراد مطلع در این رابطه اظهار داشت: اگر تقاضا برای خرید اوراق صکوک افزایش پیدا کند، شرکت دانا ممکن است سقف انتشار اوراق را تا ۳ میلیارد رینگت افزایش دهد.

این در حالی است که، شرکت های فعال در مالزی در سال گذشته ۷۵.۶ بیلیون رینگت را از طریق انتشار اوراق صکوک تأمین کرده و از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون موفق به انتشار ۱۵ بیلیون رینگت اوراق صکوک شدند.

لازم به ذکر است، اجرای پروژه قطار سریع السیر کوالالامپور با هدف تسهیل جابجایی و حمل و نقل مسافر در پایتخت مالزی اجرا خواهد شد . دولت مالزی نیز اعلام کرد نخستین فاز این پروژه بزرگ عمرانی قرار است از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی به بهره برداری برسد .
https://taghribnews.com/vdchqinw.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی