تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 89227

تداوم درگيري هاي مسلحانه در ليبي

منابع خبري از کشته و زخمی شدن ۵۳ نفر در جدیدترین درگیری ها در کشور لیبی خبر دادند.
تداوم درگيري هاي مسلحانه در ليبي
 به گزارش تقريب(تنا)، در جدیدترین درگیری ها در شهر "زواره" لیبی هشت نفر کشته و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند. 
شورای ملی انتقالی لیبی هم ديروز (۱۵ فروردين) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه در شهرهای "طرابلس"،‌ پایتخت لیبی و "الزواره"، در غرب این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشته است.
 
منابع محلی از وقوع درگیری‌هایی در منطقه "الجنزور"، در غرب شهر طرابلس، پایتخت لیبی بین انقلابیون این کشور و افراد مسلح نیز خبر داده اند . 

درگیری‌های طرابلس در حالی رخ داد که بخش‌های جنوبی شهر "الزواره" شاهد نا ارامی ها و درگیری‌های مسلحانه بود.شاهدان عینی می‌گویند که صدای شلیک خمپاره در مرکز شهر زواره،که در ۱۲۰ کیلومتری غرب پایتخت قرار دارد،به راحتی به گوش می‌رسید.این درگیری‌ها پس از آن روی داد که ۲۹ نفر از نیروهای گارد مرزی از اهالی شهر زواره توسط افراد مسلح ربوده شدند. 

اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای از جمله چالش‌هایی است که به شدت شورای ملی انتقالی لیبی و دولت موقت را تهدید می‌کند و نبود ساختارهای اجتماعی و مدنی مناسب در لیبی بر شدت این چالش‌ها افزوده است .

"مصطفی عبد الجلیل" رئیس شورای ملی انتقالی لیبی جوانان مسلح را که به حکومت ملحق نشده اند باعث درگیریهای مسلحانه در برخی شهرهای این کشور دانست. 

وي افزود: ما از طریق شورای ملی انتقالی و دولت انتقالی تلاش می کنیم چنین مسائلی را حل و فصل کنیم اما جوانانی که سلاح و تجهیزات جنگی دارند و تحت فرمان حکومت در نیامده اند همچنان مشکل ساز هستند.

https://taghribnews.com/vdchqin6.23nwidftt2.html
مرجع : خبرگزاري ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی