تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 96175

نخستین نشست دینی اسلام و مسیحیت پروتستان انجیلی برگزار شد

تنا
نخستین نشست دینی اسلام و مسیحیت پروتستان انجیلی با عنوان «مسئولیت مشترك مسلمانان و مسیحیان در قبال بیت المقدس» روز یكشنبه ۷ خرداد در تهران برگزار شد.
نخستین نشست دینی اسلام و مسیحیت پروتستان انجیلی برگزار شد
در این نشست اندیشمندانی از كشور‌های ایران، لبنان، سوریه، سوییس، دانمارك ،برزیل، پاكستان و انگلستان در آن حضور داشتند و درباره همكاری‌های آینده اسلامی- مسیحی گفت‌وگو كردند. قرار است برآیند این گفت‌وگوها نیز در قالب كتاب منتشر شود.

در ابتدای این نشست دكتر اعتصامی قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دكتر «رزا جارجور» دبیركل انجمن كلیساهای انجیلی خاورمیانه  سخنرانی کردند .

تأكید ادیان در دفاع از مظلوم، مبتنی بر فطرت الهی است
منصور اعتصامی، قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنانی  حول محور «مقاومت مظلوم در مقابل ظالم» و نقش اثر گذار حمایت رهبران مختلف مذهبی در تحقق این امر مهم اظهار داشت: یکی از مظاهر اصلی این حمایت و پشتیبانی در دفاع همه جانبه از مستضعفین و مظلومین جهان خلاصه می شود که در این میان مسئله مردم ستمدیده فلسطین در مقابل رژیم ستمگر و اشغالگری چون اسرائیل، به عنوان یکی از مصادیق اصلی وحدت ادیان الهی مطرح می شود.

وی با اشاره به اینكه تأكید ادیان در دفاع از مظلوم مبتنی بر فطرت الهی است، تصریح كرد: اقدامات سوء رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین مخالف و مبارز این خواسته الهی در وجود هر موحدی با ارتقاء سطح گفتگوها و تبادل نظرات متقابل و دوسویه پیروان و به خصوص رهبران ادیان بر مبنای کتب آسمانی خنثی و بی اثر خواهد شد.

دکتر اعتصامی افزود: با احترام متقابل و شناخت و پذیرش رعایت نکات حساس مذهبی در قالب برگزاری گفتگوی روبرو و صریح می توان زمینه ای وسیع را برای تبادل آراء ادیان ابراهیمی ایجاد کرد که همه پیروان مذاهب الهی را در حل بزرگترین مسئولیت برخاسته از ایمان و اعتقاد آنها، یعنی رهایی قدس شریف از چنگال ستمگر بیگانه مساعدت نماید.

احترام متقابل در میان پیروان ادیان آسمانی یك ضرورت است
در ادامه، دكتر «رزا جارجور» دبیركل انجمن كلیساهای انجیلی خاورمیانه نیز در مراسم افتتاحیه این نشست با بیان این‌كه احترام متقابل در میان مومنان و پیروان یك ضرورت و ارزش بزرگ است كه در محافل ما نیز مورد تایید و تاكید قرار گرفته است، افزود:‌ گفت‌‌ وگو با احترام به اعتقادات دیگران و برای زندگی مسالمت‌آمیز می‌تواند اثربخش باشد و گفت‌وگوی بدون احترام به نمادهای مذهبی و مقدسات معنی‌دار نخواهد بود.

رزا جارجور با تقدیر از رویكرد جمهوری اسلامی ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای دیدار و گفت ‌وگوی صاحب‌نظران و اندیشمندان ادیان تصریح كرد: ما در انجمن كلیساهای انجیلی خاورمیانه هفده كلیسا داریم كه علاقه بسیار زیادی به گفت‌وگو با مسلمانان دارند؛ لذا ارزشمند است كه با شما گفت‌وگو كنیم.

وی خاطرنشان كرد: ما به مساله بیت‌المقدس علاقه داریم، زیرا آن‌جا كلیساهایی هستند كه در شرایط بدی قرار دارند و تحت اشغال هستند و ما از جمهوری اسلامی ایران و مركز گفت‌وگوی ادیان تشكر می‌كنیم كه می‌خواهند با این گفت‌و‌گوها از حقوق فلسطینیان كه در ظلم و ستم هستند، حمایت كنند.

دبیركل انجمن كلیساهای انجیلی خاورمیانه افزود: بایستی هر دو طرف برای ایستادن كنار همدیگر در مقابل هتك حرمت به مقدسات مقاومت كنند و اجازه چنین كاری را ندهند.

نشست گفتگوی دینی اسلام و مسیحیت پروتستان به همت مركز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشاركت «انجمن كلیساهای انجیلی خاورمیانه» كه مقر آن در بیروت است، روز یكشنبه ۷ خردادماه در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

https://taghribnews.com/vdchmznw.23n-qdftt2.html
مرجع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی