تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 76375

نشانه های عملیات تروریستی القاعده در انفجارهای اخیر سوریه / دهقانی : مخالفان آزادی های سیاسی و مدنی ملت ها عاملان حادثه سوریه

تنا- اختصاصي
حمید رضا دهقانی كارشناس مسائل خاورمیانه تاكیدكرد : همزمانی انفجارهای اخیر در سوریه باورود ناظران عرب در این كشور و انفجارهای بغداد همزمان نشان دهنده اقدامات جدیدی است كه منبعث از این تفكر است كه باید با راه حل های مسالمت آمیز مقابله شود. در طول سال های گذشته به ویژه در جریان تحولات عراق ، این انفجارها از سوی افراد و گروه هایی صورت گرفته كه مخالف مشاركت مردم در اداره امور كشور و حق آزادی های سیاسی و مدنی ملت ها بوده اند.
نشانه های عملیات تروریستی القاعده در انفجارهای اخیر سوریه / دهقانی : مخالفان آزادی های سیاسی و مدنی ملت ها عاملان حادثه  سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، روز گذشته به فاصله یك دقیقه دو انفجار ، دمشق، پایتخت سوریه را لرزاند.
این انفجارها در حالی رخ داد که هیاتی از اتحادیه عرب برای بررسی شرایط در این کشور وارد دمشق شده‌اند و دولت سوریه معتقد است كه در تحقیقات اولیه، نشانه‌های عملیات تروریستی القاعده را در این حملات یافته است.
دمشق شورشیان، خرابکاران و گروه‌های مسلح را عامل خشونت‌های خونین این کشور می داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند 
گفتنی است بیش از ۲۰۰۰ عضو ارتش و نیروهای امنیتی این کشور طی ۹ ماه گذشته توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت خارجی کشته شده‌اند. 

حمید رضا دهقانی در گفت وگو با خبرگزاری تقریب "تنا" ، هدف بمب گذاری های اخیر سوریه را شكست هرگونه طرح مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه دانست و اظهارداشت : انفجارهای اخیر در سوریه باورود ناظران عرب در این كشور و انفجارهای بغداد همزمان شد و این مسئله نشان دهنده اقدامات جدیدی است كه منبعث از این تفكر است كه باید با راه حل های مسالمت آمیز مقابله شود.
وی در پاسخ به این سوال كه به نظر شما عاملین انفجارهای اخیر در سوریه چه افراد و گروه هایی بودند تصریح كرد : باید در ابتدا در خصوص جزئیات و مسائل امنیتی پیرامون این حادثه تحقیقات بیشتری صورت گیرد ولی در طول سال های گذشته به ویژه در جریان تحولات عراق ، انفجارهایی از سوی افراد و گروه هایی صورت گرفته كه مخالف مشاركت مردم در اداره امور كشور و حق آزادی های سیاسی و مدنی ملت ها هستند.
این كارشناس مسائل خاورمیانه نقش اجرای اصلاحات در سوریه را در راستای خنثی كردن توطئه غرب در این كشور بسیار مهم دانست و گفت : انجام اصلاحات در سوریه بسیار ضروری است ولی به نظر می رسد مطالبات مردم سوریه با كشورهای غربی بسیار تفاوت دارد ، كشورهای غربی برای خاورمیانه طرح هایی دارند كه سوریه نیز مهمترین كشور مورد نظر آنها برای اجرای این نقشه شوم است، در كنار این مسئله مردم سوریه نیز مطالباتی دارند و خواهان اصلاحات در كشورشان هستند بنابراین غرب از این خلا در سوریه استفاده كرده و زمینه اختلاف را میان ملت و دولت سوریه ایجاد كرده است از این رو دولت سوریه باید تمام تلاش خود را برای انجام اصلاحات لازم در این كشور و تحقق مطالبات مردمی به كار بندد. 

وی ادامه داد : به طور قطع انجام اصلاحات در سوریه و راضی كردن مردم این كشور می تواند زمینه  برای مداخله نظامی و غیرنظامی كشورهای غربی در سوریه را از بین ببرد.
دهقانی در خصوص اهداف غرب از مداخله در امور سوریه خاطرنشان كرد : كشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد بحران در كشورهای حامی مقاومت هستند ، سوریه نیز از جمله این كشورهاست و غرب توانسته به بهانه مخالفت برخی از مردم سوریه با سیاست های دولت بشار اسد و فشار مردم برای انجام اصلاحات ،‌از این فرصت استفاده و در سوریه نفوذ كند .

https://taghribnews.com/vdchmxnq.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی