تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 82495

اغاز به کار کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی/ آیت‌الله تسخیری: بیداری اسلامی خواب دشمنان اسلام را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرد

مجمع تقریب برای دستیابی به اهداف مفروض خود، از تمامی راهکارهای عملی، فرهنگی و تبلیغاتی موجود در سراسر جهان اسلام بهره می برد.
اغاز به کار کنفرانس بین‌المللی  وحدت اسلامی/ آیت‌الله تسخیری: بیداری اسلامی خواب دشمنان اسلام را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا)، بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  با عنوان "ارزیابی عملکرد بیست ساله مجمع التقریب"و " بیداری اسلامی " دقایقی پیش با حضور دکتر احمدی نژاد  رئیس جمهور و به ریاست آیت الله تسخیری  دبیرکل مجمع جهانی تقریب در هتل ازادی تهران  اغاز شد .
 
آیت الله محمدعلی تسخیری در افتتاحیه این همایش ضمن خوشامد گویی به میهمانان و ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در ایامی افتتاح می شود که موج بیداری اسلامی سراسر جهان اسلام را فراگرفته و جهان اسلام خیزی بلند در راه اهداف اسلام برداشته و انتفاضه اسلامی، طواغیت مصر و تونس و لیبی را به سرنوشت محتوم همه طاغوت های ستمگر گرفتار کرده است.

وی تأکید کرد: بیداری اسلامی خواب دشمنان اسلام را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرده و آرمان های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل ما خمینی کبیر را دنبال می کند که در وصیت نامه سیاسی، الهی و انقلابی خود آرزو کرده بود، روزی فرابرسد که عزت و سربلندی مسلمانان را زیر پرچم کلمه توحید و توحید کلمه فراهم شود و جهان اسلام از شرق آسیا تا شمال و غرب آفریقا و هر جا که گویندگان لااله الا الله و محمدا رسول الله حضور دارند، در وحدتی آرمانی به انسجام و یکپارچگی دست یافته و شاهد حاکمیت احکام نورانی اسلام باشیم. روزی که دشمنان کینه توز اسلام و عمال آنها از سرزمین های اسلامی رانده شده و جهان اسلام با عظمت و سربلندی وعده محتوم الهی را تحقق بخشند و مظهر غلبه اسلام بر مکاتب دروغین و الحادی باشند. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دوم سخنان خود، به موضوع کنفرانس بیست و پنجم وحدت اسلامی اشاره کرده و قرار است عملکرد 20 ساله مجمع تقریب مذاهب اسلامی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

وی در این زمینه یادآور شد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی که 20 سال پیش به تدبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تأسیس شد، تداوم راه بزرگان و پیشگامانی است که از 60 سال پیش بذر این اندیشه مبارک را از سرزمین مصر در تمامی جهان اسلام و در تاریخ معاصر پاشیدند. 

تسخیری افزود: مجمع تقریب مذاهب با این پشتوانه، اهداف بزرگی را دنبال می کند که همگی برگرفته از کتاب و سنت و سیره پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلم و اصحاب بزرگ پیامبر اکرم است.

وی با بیان اینکه "مجمع تقریب برای دستیابی به اهداف مفروض خود، از تمامی راهکارهای عملی، فرهنگی و تبلیغاتی موجود در سراسر جهان اسلام بهره می برد"، اشاره ای گذرا به پاره ای از فعالیت های مجمع تقریب مذاهب اسلامی کرد و در این زمینه این فعالیت ها را برشمرد: فعالیت های پژوهشی، تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، تأسیس مؤسسات آموزشی، انتشار صدها کتاب و ده ها مجله به زبان های مختلف، برگزاری کنفرانس ها و نشست های علمی بین المللی در سطح داخلی و خارجی، کمک به تأسیس جماعت های تقریبی در سراسر جهان، شرکت  در صدها کنفرانس جهانی، فعالیت در فضای مجازی، تأسیس خبرگزاری تقریب، دعوت از هیئات اسلامی از سراسر جهان اسلام به ایران و اعزام شخصیت های اسلامی شیعه و سنی از جمهوری اسلامی به سراسر جهان، راه اندازی شبکه ماهواره ای الوحده و استفاده از فضای وسایل ارتباط جمعی.

تسخیری در پایان سخنان خود، یکی از مهمترین فعالیت های مجمع تقریب مذاهب اسلامی را برگزاری کنفرانس های سالانه وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: هر ساله این کنفرانس همزمان با هفته وحدت، با بررسی یکی از موضوعات مهم و حیاتی برای جهان اسلام برگزار می شود و امسال نیز بررسی مسیر 20 ساله مجمع تقریب را با حضور تمامی اعضای مجمع عمومی در دستور کار دارد.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله واعظ خراسانی دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت حضور داشتند.

در این کنفرانس متفکران و اندیشمندانی از ۵۰ کشور جهان از جمله  مالزی، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، انگلستان،آمریکا، استرالیا، دانمارک،تونس، قطر،چین، یمن،مصر و دیگر کشورها حضور دارند و مقالاتی با موضوعات " پشتیبانی از بیداری اسلامی به منظور تحقق چشم‌اندازها "ارائه می‌شود.

همچنین تبیین نقش انقلاب اسلامی در گسترش بیداری اسلامی، تقویت سازمان‌ها و مؤسسات فراگیر اسلامی، تحقق آگاهی سیاسی مطلوب در جوامع اسلامی، ترویج دعوت به فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی،گسترش آگاهی عمومی از اسلام و مسائل روز جوامع اسلامی، تقویت امید به آینده و حمایت از مقاومت اسلامی، آسیب‌شناسی بیداری اسلامی و تبیین طرح جامع اسلامی در همه زمینه‌های زندگی از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.

همزمان با مراسم اختتامیه بیست وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مراسم هفتمین دوره انتخاب کتاب سال تقریب به منظور تجلیل از داعیان راه حق که با قلم خود در راه هموار کردن راه وحدت و اخوت مسلمانان و تقویت انسجام اسلامی تلاش می‌کنند،برگزار می‌‌شود. 

در این کنفرانس همچنین ضمن معرفی رسانه های برتر تقریبی و کتاب‌های برگزیده از نویسندگان آن و همچنین شخصیتهایی از داخل و خارج از جمله مرحوم "عبدالرحیم السایح"و مرحوم پروفسور"ربانی" که در جهت نشر فرهنگ تقریب و همگرایی اسلامی تلاش و مجاهدت نموده‌اند به عنوان چهره‌های پیشگام تقریب معرفی و از آنان تجلیل خواهد شد.

https://taghribnews.com/vdchmkn6.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی