تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 82675
حجت‌الاسلام اوحدی در گفت‌وگو با تقریب گزارش داد:

تأکید کمیسیون فرهنگی کنفرانس وحدت بر لزوم تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی مجمع تقریب

حجت‌الاسلام والمسلمین اوحدی، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، ریاست کمیسیون فرهنگی کنفرانس را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، با اشاره به نشست‌های دو روزه کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی به عنوان یکی از سه کمیسیون تخصصی کنفرانس، طی چهار جلسه، محورهای مهم فعالیت‌های فرهنگی مجمع را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
تأکید کمیسیون فرهنگی کنفرانس وحدت بر لزوم تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی مجمع تقریب

وی در ادامه گفت: دو جلسه ابتدایی کمیسیون، بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) پس از مراسم افتتاحیه برگزار شد و تا پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) نیز دو جلسه پایانی این کمیسیون تشکیل گردید. 

اوحدی اضافه کرد: در ابتدای جلسات، بنده به عنوان رئیس کمیسیون یک شمای کلی از فعالیت های فرهنگی مجمع ارائه کردم و پس از آن سرفصل های مهم فعالیت ها تک تک مورد بررسی قرار گرفت. 

وی سرفصل های مهم فعالیت های فرهنگی مجمع را "پژوهش ها، تألیفات، ارتباطات دانشگاهی، خبرگزاری و سایت های اینترنتی، چاپ و نشر و توزیع کتاب و برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی" برشمرد و اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی کنفرانس، بیش از ۴۰ نفر از اعضای مجمع عمومی شرکت داشتند و ویژگی این کمیسیون در این بود که با توجه به اهمیت مقولات فرهنگی برای اندیشمندان، لذا کمیسیون از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی برگزار شد و حضور شرکت کنندگان در آن قابل توجه بود. 

اوحدی با اشاره به دیدگاه های مطرح شده از سوی شرکت کنندگان در این کمیسیون گفت: مهمترین پیشنهادی که در کمیسیون مطرح شد، این بود که شرکت کنندگان بر لزوم تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی مجمع تأکید داشتند و معتقد بودند که فعالیت های فرهنگی باید قلمرو وسیع تری پیدا کند و همه کارها به ایران خلاصه نشود. 

وی در این باره توضیح داد: شرکت کنندگان تأکید داشتند که مثلا کار چاپ و نشر کتاب های مجمع نباید صرفا در ایران انجام شود و آنگاه به دیگر کشورها توزیع گردد بلکه بهتر است با تمرکززدایی، کارها در سراسر جهان اسلام انجام شده و از توانایی مجموعه های بیرون از مرکز نیز بهره برداری صورت گیرد. 

به گفته اوحدی، در این نشست تخصصی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری به عنوان مدیرعامل خبرگزاری تقریب نیز گزارشی از فعالیت‌های خبرگزاری ارائه داده و به معرفی جامع خبرگزاری به اعضای کمیسیون اقدام کرد. 

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مظفری و دکتر محمدعلی آذرشب ،نواب رئیس در کمیسیون فرهنگی کنفرانس وحدت اسلامی بودند.

تهیه و تنظیم: سمیه عظیمی

https://taghribnews.com/vdchm-n6.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی