تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 171146

کنفرانس بازسازی نوارغزه در قاهره

کنفرانس بین المللی بازسازی غزه با شرکت گسترده هیات های بین المللی در قاهره ـ پایتخت مصر ـ آغاز به کار کرد و قرار است راه های کمک به بازسازی خرابی های جنگ در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
کنفرانس بازسازی نوارغزه در قاهره
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،قاهره امروز میزبان نمایندگان ۵۰ کشور دنیا و ۲۰ سازمان بین المللی برای گرداوری کمک به باز سازی غزه است .این کنفرانس یک روزه است و به ریاست مشترک مصر و نروژ برگزار می شود.
"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد، "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، "کاترین اشتون" و وزیر امور خارجه آمریکا از جمله شخصیت هایی هستند که در این کنفرانس حضور دارند . 

"اسماعيل هنيه" نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در سخناني در اين كنفرانس تاکید کرد: ملت فلسطین برای دریافت کمک از هیچ کسی گدایی نمی کند، اما واقعیت این است که جنگ بزرگ و خانمان سوزی علیه غزه صورت گرفته است و رژیم صهیونیستی در جریان آن دست به جنایت ها و تجاوزات متعددی زده است و حال باید تاوان این جنایت خود را پس دهد و جامعه بین المللی نیز به مسئولیت های خود در قبال ملت فلسطین عمل کند.
وي افزود: ما انتظار داریم این کنفرانس متفاوت تر از کنفرانس های قبلی باشد؛ چرا که در کنفرانس های قبلی، طرف های بین المللی به وعده های کمک مالی خود عمل نکردند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس بيان داشت : فراهم کردن زمینه سفر موفقیت آمیز دولت وفاق ملی فلسطین به غزه نشانگر احساس مسئولیت ملی جنبش حماس و اهتمام آن به وحدت ملی و نیز کمک به برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بازسازی غزه در قاهره بود و ما می خواستیم دولت وفاق ملی به عنوان نماینده هر دو منطقه کرانه باختری و باریکه غزه در این کنفرانس شرکت کند.

محمود عباس جامعه بین الملل را به تسهیل روند بازسازی غزه فرا خواند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم از جامعه بین الملل خواست تا ضمن تسهیل روند بازسازی نوار غزه، در جهت پایان بخشیدن به اشغال سرزمین فلسطین و تحقق صلح عادلانه و فراگیر در سرزمین های اشغالی تلاش کند.

وي در سخناني در اين كنفرانس اظهار داشت: خسارت های اقتصادی وارده بر باریکه غزه در جریان جنگ اخیر غزه، ۴ میلیارد دلار برآورد می شود و تشکیلات خود گردان فلسطين برای تمامی نیازهای باریکه غزه یک طرح جامع تدوین کرده است.

وی ضمن هشدار درباره تداوم وابستگی اقتصاد فلسطین به اقتصاد رژیم اشغالگر قدس، خواستار مداخله فوری برای بازسازی ویرانه های برجای مانده از تجاوزات "اسرائیل" شد.

رهبر جنبش فتح همچنین تاکید کرد که تشکیلات رام الله به تلاش ها و همکاری و هماهنگی خود با طرف مصری برای تثبیت آتش بس ادامه خواهد داد.

وی خواستار ارائه راه حلی از سوی محافل بین المللی برای پایان بخشیدن به اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین شد؛ عباس همچنین خواهان محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر قدس به خاطر کشتار ملت فلسطین شد. 

آژانس کار و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در آستانه نشست قاهره، نیازهای مالی مورد نیاز برای بازسازی غذا را بی سابقه توصیف کرده است. در حالی که فلسطینی ها خواستار اختصاص کمکی به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار برای بازسازی غزه شده اند ،ارزیابی های دیگر از لزوم اختصاص ۸ میلیارد دلار برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی در غزه و تضمین احتیاجات بخش بهداشت و درمان، آموزش و تامین آب سالم آشامیدنی حکایت دارد.

حملات وحشیانه ۵۰ روزه رژیم صهیونیستی به غزه که ۲۶ اوت (۴ شهریور ماه) با برقراری آتش بس پایان یافت، به شهادت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی منجر شد. این جنگ همچنین یکصد هزار نفر را در غزه بی خانمان کرد.


===


کنفرانس بین المللی بازسازی غزه با شرکت گسترده هیات های بین المللی در قاهره ـ پایتخت مصر ـ آغاز به کار کرد و قرار است راه های کمک به بازسازی خرابی های جنگ در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در این کنفرانس نزدیک به ۳۰ نفر از وزرای خارجه و ۵۰ هیات از کشورهای مختلف جهان حضور دارند. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، نمایندگان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب و رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین از جمله شخصیت های شرکت کننده در این کنفرانس هستند.
https://taghribnews.com/vdchkznz-23nqzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی