تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 96102

صدور فتوای مبارزه با افراط‌گرایی دینی در كنفرانس مسكو

در اختتامیه كنفرانس "اندیشه اسلامی" در مسكو، فتوای مقابله با افراط‌گرایی دینی و حمایت از اندیشه تسامح و تساهل در دین اسلام، صادر شد.
صدور فتوای مبارزه با افراط‌گرایی دینی در كنفرانس مسكو
به گزارش خبرگزاری تقریب،كنفرانس "اندیشه اسلامی و نقش آن در مقابله با افراط‌گرایی" كه روز جمعه ۵ خرداد به همت مركز جهانی اعتدال و با مشاركت مؤسسه حمایت از فرهنگ و علوم و تربیت اسلامی روسیه آغاز شده بود، روز شنبه ۶ خرداد به كار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این كنفرانس، شخصیت‌های دینی حاضر در جلسه فتوایی با مضمون حمایت از اندیشه تساهل و تسامح در دین اسلام و جلوگیری از افراط‌گرایی دینی صادر كردند.

"رسلان قربانف" نایب رئیس كنفرانس در این زمینه تأكید كرد: فتوای مذكور، تفسیری صحیح از سه اصطلاح مهم "جهاد"، "تكفیر" و "خلافت" است كه معمولاً از دید رادیكالی به آنها نگریسته می‌شود.

وی افزود: تفسیر غلط از این اصطلاحات، منجر به انتشار افراط‌گرایی در میان جوانان مسلمان قفقاز و سایر مناطق روسیه و حتی افغانستان، سومالی، عراق و اروپا خواهد شد.

این فتوا بر حسن همجواری مسلمانان و تعامل با دیگران با هر اعتقاد و ایدئولوژی ، تأكید دارد و بر اساس آموزه‌های قرآن كریم، هرگونه خشونت را محكوم می‌كند.

در این فتوا همچنین نقض قوانین كشورهای مسلمان نشین و تشكیل گروه‌های مسلح با هدف جنگ افروزی ممنوع اعلام شده است.

در این كنفرانس دو روزه بسیاری از شخصیت‌های مسلمان از جمله رؤسای ادارات دینی روسیه و شمال قفقاز و تعدادی از مفتیان كشورهای كویت، لبنان، مراكش، یمن، بحرین، تونس، سودان، اردن، چاد، ازبكستان، اندونزی، تركیه، عراق، مالزی و ایران به نمایندگی از اتحادیه جهانی علمای مسلمان حضور داشتند.

https://taghribnews.com/vdchiznw.23n-vdftt2.html
مرجع : روسيا اليوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی