تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 96922

گسترش جنبش تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی

با پیوستن آفریقای جنوبی و کشورهای بیشتر اروپایی به جنبش فلسطینی برای تحریم کالاهای اسرائیلی که در شهرک‌های غیرقانونی این رژیم ساخته می‌شوند، این جنبش با پیشرفت ربرو شده است.
گسترش جنبش تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برچسب "ساخت اسرائیل" تبدیل به مشکلی بزرگ برای بازار بین المللی رژیم اسرائیل شده است.

مردم فلسطین‌مدت‌ها است که خواستار تحریم کالاهای ساخته شده در شهرک‌‌های غیرقانونی رژیم اسرائیل هستند و حتی بعضی از این کالاها را سوزانده‌اند.

افزایش تحریم‌هاعلیه تولیدات رژیم اسرائیلی نتیجه فعالیت‌جنبش حامی فلسطین بی‌دی‌اس (BDS) (تحریم، بایکوت و عدم سرمایه گذاری در اسرائیل) است که در انگلیس بناء نهاده شد.

آفریقای جنوبی اخیرا به بعضی از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دانمارک و سوئیس پیوسته تا کالاهای ساخته شده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تحریم کند.

اقدام اخیر کشور آفریقای جنوبی در تحریم کالاهای ساخته شده در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی، تنشی دیپلماتیک را در پی داشته است. آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل گفته که پرتوریا به روشنی سیاستی ضد اسرائیلی اتخاذ کرده است.

مقامات دانمارک نیز هفته گذشته گفتند که به زودی دستورالعملی را در مورد بر چسب‌گذاری کالاها برای کالاهای تولید شده در شهرک‌ها ارائه می‌دهند تا آگاهی را در مورد شهرک‌های غیرقانونی افزایش دهند. شهرک‌هایی که اتحادیه اروپا آن‌ها را مانعی بزرگ در راه صلح خاور میانه می‌داند.

حرکت مقامات دانمارکی به دنبال تصمیم انگلیس در سال ۲۰۰۹ است که بر اساس آن خرده فروشان می‌توانند مشخص کنند که کالاهای وارد شده از کرانه باختری ساخت فلسطینی‌ها است یا شهرک نشینان اسرائیلی.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای میگرو سوئیس، هفته گذشته اعلام کرد که جهت شفاف سازی بیشتر برای مشتریان خود، به آن‌ها خواهد گفت که کالاهای ارائه شده در فروشگاه‌های آن، ساخت شهرک نشینان است یا خیر. این فروشگاه پیشتر این کالاها را به عنوان کالاهایی که از اسرائیل می‌آیند، مشخص کرده بود.

اتحادیه اروپا در اقدامی که احتمالا شدیدترین موضع بین المللی علیه فعالیت‌های شهرک سازی رژیم اسرائیل است، کالاهای ساخته شده در این شهرک‌ها را از وضعیت معافیت از حقوق گمرکی که شامل حال دیگر کالاهای وارد شده از رژیم اسرائیل می‌شود، خارج کرد.

بر اساس توافقی که از سال ۲۰۰۵ بین رژیم اسرائیل و اتحادیه اروپا حاصل شده است، نرخ تعرفه‌های ترجیحی شامل حال کالاهای وارد شده از کرانه باختری نمی‌شوند. شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه اشغال شده باختری اقلامی از قبیل کالاهای آرایشی و محصولات کشاوری تولید می‌کنند.
https://taghribnews.com/vdchiwnw.23n-idftt2.html
مرجع : presstv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی