تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 46062

روايت خبرنگار تقريب در قاهره از بازتاب دستگيري مبارك

خبر بازداشت حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر موجي از شادماني را در بين مردم برانگيخت و گروهها و احزاب مختلف مصري آن را اقدام مثبت و سازنده دولت مصر براي اعتماد سازي و رخدادي مهم براي آينده سياسي اين كشور قلمداد كرده اند.
روايت خبرنگار تقريب در قاهره از بازتاب دستگيري مبارك
به گزارش خبرنگار تقريب(تنا) در قاهره، دادستان کل مصر از حکم دستگیری ۱۵ روزه برای مبارک و بررسی و تحقیق درباره اتهام‌های فساد و سوء استفاده از قدرت وي خبر داد.

بعد از برکناری مبارک به دنبال انقلاب مردم مصر، آنها تا به حال همچنان خواستار محاکمه حاکم طولانی‌مدت مصر و بسیاری از اعضای دولت او بوده‌اند كه بالاخره، اين مهم برآورده شد و موجي از شادماني را براي مردم مصر به همراه داشت.

عكس العمل حزب جوانان انقلاب مصر

حزب جوانان انقلاب مصر در بيانيه اي كه نسخه اي از آن در اختيار خبرگزاری تقریب(تنا) قرار گرفته است، با استقبال از اين اقدام از برپايي تظاهرات ميليوني مردم مصر در جمعه هفته آينده براي محقق شدن همه درخواستهاي مردم اين كشور خبر داد و خواستار تعقيب قضايي كليه اعضاي رژيم قبلي و محاكمه آنها به صورت علني، لغو حالت اضطراري در كشور، منحل شدن مجالس محلي، آزادي اسيران سياسي و بركناري رؤساي فاسد دانشگاهها و شركتها شد.

در اين بيانيه تاكيد شده است: فشارها تا تامين كليه مطالبات انقلابيون و لغو كانديداتوري دكتر مصطفى الفقي براي دبيركلي اتحاديه عرب ادامه خواهد يافت.

استقبال گروه اخوان المسلمين

دكتر"رشاد البيومي"معاون رهبر اخوان المسلمين نيز با تاكيد بر لزوم محاكمه رئيس جمهور مخلوع و خانواده وي در دادگاه عادل،اظهار داشت: همه بدانند ملت مصر هيچگاه در گرفتن حق خود و حق تاريخ خود كوتاهي نخواهد كرد.

وي با بيان اينكه حكم دستگيري حسني مبارك و محاكمه وي اولين درخواست مردم بود افزود: همه فاسدان رژيم مصر نيز بايد محاكمه شوند؛ هركس كه جرم و جنايتي را مرتكب شده است بايد به دست قانون سپرده شود.

شيعيان مصر: مبارك قصاص شود

دكتر راسم النفيس از فعالان و انديشمندان شيعه مصري نيزدر اين رابطه تاكيد كرد: تصميم دادستان كل كشور براي آغاز تحقيقات قضايي از مبارك و قصاص وي، تحقق عدالت است.

وي با اشاره به تنگناها و رنجهاي اقليتهاي مصري در دوران حكومت حسني مبارك، تصريح كرد: اقدامات رژيم سابق پيامي آشكار براي مردم مصر است تا نسبت به آينده خود بينديشند و براي بازگشت مصر به نقش اقليمي و تاريخي خود در منطقه بدون هرگونه تعصب و طايفه گرايي تلاش كنند.

افزايش شاخص بورس مصر
بر اساس اين گزارش انتشار خبر دستگيري مبارك بر بازارهاي مالي مصر نيز تاثير مثبت گذاشت و بورس مصر شاهد افزايش بي سابقه در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته بود.

شايان ذكر است در بیانیه‌ای که از سوی دفتر دادستان کل این کشور در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین منتشر شد، حکم دستگیری مبارک اعلام گرديد.

طبق این حکم، محاکمه و تحقیق درخصوص اتهام‌های فساد، هدردادن پول ملت و سواستفاده از مقام برای اهداف و منافع شخصی، انجام‌ می‌شود.

اين در حالي است كه مبارک ۸۲ ساله به دلیل ابراز ناراحتی از مشکلات قلبی به بیمارستان محل اقامتش انتقال داده شد. گفته‌می‌شود او برای سپری کردن دوره دستگیری‌اش در بیمارستان خواهد ماند.

قرار است بیشتر مسئولان دولت مبارک برای پاسخگویی به اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت بازجویی شوند.

https://taghribnews.com/vdchivnk.23n--dftt2.html
مرجع : دفتر قاهره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی