تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 159780
با حضور گسترده مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان

جشن بزرگ مبعث در سنندج برگزار شد

همزمان با ایام فرخنده مبعث رسول خاتم(ص) و با حضور گسترده مردم اهل سنت و اهل تشیع سنندج جشن بزرگ مبعث در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
جشن بزرگ مبعث در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، همزمان با سالروز معراج و مبعث رسول‌الله(ص) شاهد حضور گسترده کردستانی‌ های متدین در مساجد و تکایا و برپایی مراسم مولودی خوانی و سرور آنان هستیم.

در یکی از بزرگترین مراسم های این ایام صحن قدیم مسجد جامع سنندج دوشنبه شب میزبان جمع کثیری از زنان و مردان، کودکان، نوجوانان و جوانان عاشق رسول‌الله(ص) و خاندان مطهرش بودند و در برنامه‌های متنوعی مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان در صفوفی به هم پیوسته ارادت ویژه خویش را به فخر کائنات نشان دادند.

مداحی گروه تواشیح قائم سنندج و مولودی‌خوانی قصیده مبارکه بردیه توسط مولودی‌ خوانان برجسته اهل سنت کردستان و سخرانی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع  از مهم‌ ترین برنامه ‌های این مراسم معنوی بود که با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان مواجه شد.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم به عشق و ارادت ویژه مردم کردستان به رسول الله(ص) اشاره کرد و افزود: ارادت مردم متدین این دیار به رسول‌الله(ص) در طول تاریخ زبان ‌زد بوده و در آثار فرزانگان، علما و بزرگان دینی منطقه و در آداب و سنن غنی اسلامیشان عشق به رسول خاتم موج می زند.

حجت ‌الاسلام مهدی فرضی تصریح کرد: امید است درسال آینده با تشکیل ستاد مردمی بزرگداشت ایام مبارک مبعث تا شب برات و نیمه شعبان شاهد تقویت هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی در این راستا باشیم.

"ماموستا سیدعارف عنایتی" از روحانیون برجسته اهل سنت کردستان نیز در این مراسم بر زنده نگه داشتن آداب و سنن ویژه گرامیداشت معراج و مبعث پیامبر(ص) تأکید کرد.

وی افزود: دشمنان اسلام با تمام توان برای بیگانه‌کردن جوانان مسلمان از آموزه‌ های قرآنی تلاش می‌ کنند و نمونه بارز این مهم را می ‌توان در اعلام رسمی نخستین جلسه مجلس عوام انگلیس در دهه‌ های گذشته پیدا کرد که پایه این مجلس را بر غریب نگه ‌داشتن مسلمانان از قرآن گذاشته‌ اند.

ماموستا عنایتی خاطر نشان کرد: نباید برخی اختلافات جزئی بین مسلمانان به اختلافی بزرگ و ریشه‌ای تبدیل شود چرا که این مهم خواسته و هدف اصلی دشمنان اسلام است.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: دشمنان با حمایت از گروه ‌های تکفیری می‌خواهند چهره صلح‌ طلب و مترقی اسلام را خدشه ‌دار کنند.

وی خاطر نشان کرد:  گروه‌ های تکفیری پیروان همه مذاهب اسلامی اعم از سنی و شیعه را کافر دانسته و تنها خود را هدایت‌ یافته می‌ دانند و این تفکر غلط تهدیدی بزرگ علیه همه مسلمانان است.

ماموستا عنایتی در پایان اظهار داشت: باید از سیره والای رسول‌الله(ص) برای مقابله با توطئه‌ های دشمنان بهره بگیریم.

تهیه و تنظیم خبر: خبات ساعدی
https://taghribnews.com/vdch6wnzv23nmqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی