تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : 99938

کاخ سفید بار دیگر خواستار کناره گیری اسد از قدرت شد

درحالیکه جدیدترین برآورد اطلاعاتی آمریکا از عدم وجود شکاف میان نزدیکان اسد و وفاداری ارتش سوریه به دولت خبر می‌دهند، کاخ سفید مدعی شد که اسد در حال از دست دادن قدرت خود در سوریه است و باید کناره گیری کند.
کاخ سفید بار دیگر خواستار کناره گیری اسد از قدرت شد
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، به نقل از شبکه خبری "ای بی سی"، کاخ سفید روز گذشته با ادعای درخواست پناهندگی مقامات سطح بالای سوری و نزدیک شدن درگیری ها به دمشق، مدعی شد که این موارد نشان دهنده این است که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در حال از دست دادن تسلط و قدرت خود در کشور است. 

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد: درخواست پناهندگی مقامات ارشد نظامی سوریه به اردن و ترکیه گواهی دیگری مبنی بر فقدان کنترل نظام سوریه بر شرایط سوریه است؛ با این حال بدیهی است که همانطور که از استفاده ادامه دار اسد از نیروی هوایی مشهود است، اسد نومیدانه به هر قیمتی به قدرت می چسبد. 

درحالیکه کاخ سفید ماه هاست تاکید دارد که زمان طرفدار اسد نیست و اینکه جهان باید اقدامات بیشتری را برای تسریع کناره گیری اسد از قدرت عملی کند، این پیام کاخ سفید روز گذشته بار دیگر تکرار شد؛ سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با نادیده گرفتن تلاش گروه های تروریستی تحت حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و چند کشور عربی جهت ناامن کردن اوضاع سوریه و قتل عام هایی که این تروریست ها به نام ارتش سوریه مرتکب می شوند، با این ادعا که هزاران هزار غیرنظامی سوری جان خود را فدای تکبر اسد کرده اند، اعلام کرد: بدیهی است که بشار اسد به آرامی – بسیار آرام - در حال از دست دادن قدرت خود در کشور است. 

کارنی افزود: به همین دلیل است که ما باور داریم که برای جامعه بین المللی بسیار ضروری است که با یکدیگر متحد شوند و هر کاری را که می توانند برای کمک به ایجاد انتقال سیاسی در سوریه که مردم سوریه خواهان و سزاوار آن هستند، انجام دهند. 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با اشاره به اینکه گفت و گوهای آمریکا با روسیه درباره موضع مسکو در قبال تحولات دمشق موفقیتی در پی نداشته است، گفت: تردیدی نیست که ما (واشنگتن و مسکو) درباره موضوع سوریه با یکدیگر اختلاف داریم، اما ما و روسی ها کاملا به ضرورت وجود یک انتقال سیاسی در سوریه و پایان خشونت ها در این کشور توافق داریم. 

کارنی مدعی شد: دیدگاه آمریکا این است که انتقال نمی تواند شامل اسد باشد و دلیل این امر نیز اقدامات شنیع اسد است؛ اقداماتی که وی علیه مردم خود مرتکب شده است؛ اسد هرگونه اعتباری که زمانی داشت را از دست داده است و باید کناره گیری کند تا مردم سوریه بتوانند آینده ای را بسازند که شایستگی آن را دارند. 

ادعای کاخ سفید درباره تضعیف قدرت و تسلط اسد در سوریه در شرایطی گزارش می شود که جامعه اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین برآوردهای خود از شرایط سوریه، به انسجام میان نزدیکان و ارتش نظام اسد و عدم وجود شکاف میان آنها اعتراف کرده و امید واشنگتن به سرنگونی نظام سوریه را ناامید کردند. 

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا در شرایطی که تمایلی به افشای نامش نداشت،‌ در این رابطه اعلام کرده است: افراد نزدیک به نظام سوریه و کسانی که در سطح بعدی قرار دارند، همچنان در حمایت و پشتیبانی از نظام سوریه و اسد قاطع به نظر می رسند؛ ارزیابی های کلی ما از شرایط جنگ در سوریه این است که ما همچنان شاهد انسجام نسبی نیروهای ارتشی نظام سوریه هستیم؛ این نیروها در طول یک سال و نیم گذشته درباره چگونگی برخورد با این نوع طغیان، درس آموخته اند.
https://taghribnews.com/vdch6wnw.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی