تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 96058
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها براساس همدلی و وحدت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌ این وزارتخانه برای حضور درنشست وزیران فرهنگ عضو اجلاس شانگهای که هفته آینده در چین برگزار می‌شود اشاره کرد وگفت: تقویت همکاری با کشورهای عضو این اجلاس از اهداف ما بوده و مایلیم بخش فرهنگی پیمان شانگهای فعال شود.
روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها براساس همدلی و وحدت است
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، "سید محمد حسینی" بعداز ظهر شنبه در حاشیه دیدار با جمعی از خبرنگاران خارجی افزود: یکی از پیشنهادهای ما در این اجلاس داشتن فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو است که در واقع درصددیم بخش فرهنگی این سازمان نیز هرچه زودترفعال بشود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران در حال حاضر عضو ناظر پیمان شانگهای است، ابراز امیدواری کرد ایران به عضویت کامل این پیمان درآید.

** خانه فرهنگ ایران در چین راه اندازی می شود

حسینی همچنین به راه اندازی و تاسیس خانه فرهنگ ایران در چین و راه اندازی خانه فرهنگ چین در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته بزودی این خانه های فرهنگ در دو کشور راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی راه اندازی این خانه های فرهنگ باعث توسعه و گسترس تعاملات فرهنگی و فعالیت های بیشتر فرهنگی و هنری در دو کشور ایران و چین خواهد شد.

** روابط ایران با کشورها براساس همدلی،مودت و صمیمیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشترکات فراوان فرهنگی،هنری ،تاریخی ، زبانی و دینی و مذهبی بین ایران و کشورهای فارسی زبان و مسلمان اشاره کرد و تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه ،منطقه و مسلمان براساس همدلی ،وحدت،مودت و صمیمیت است که روز به روز در حال توسعه و گسترش است.

** تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای فارسی زبان و مسلمان افزایش می یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به روابط خوب سیاسی ،اقتصادی و دیپلماتیک بین ایران و کشورهای همسایه ،فارسی زبان و مسلمان اشاره و ابراز امیدواری کرد رفت و آمدهای دو طرفه و تبادل هیات های کشورهای با یکدیگر منجر به توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط و تعاملات فرهنگی شود.

** تاریخ مطبوعات کشورهای فارسی زبان نوشته می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به پیشنهاد شماری از اصحاب رسانه کشورهای فارسی زبان درصدد خواهیم بود تاریخ مطبوعات کشورهای فارسی زبان که بیش از چندین سال تجربه و قدمت دارد برای استفاده همگان و به ویژه کشورهای فارسی زبان هرچه سریع تر به رشته تحریر درآید.

نشست سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران کشورهای خارجی شرکت کننده در سومین همایش و سمینار مسایل مطبوعات ایران بعد از ظهر شنبه در وزارت ارشاد برگزارشد.

کشورهای تاجیکستان،افغانستان،پاکستان،چین ،بنگلادش از جمله کشورهای حاضر در این نشست بودند.
https://taghribnews.com/vdch6vnw.23n-mdftt2.html
مرجع : روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی