تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 155685

ایران جزء هشت کشور برتر دنیا در حوزه نانو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو وضع فعلی حوزه نانو در کشور را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و گفت : ایران جزء هشت کشور برتر دنیا در حوزه نانو است.
ایران جزء هشت کشور برتر دنیا در حوزه نانو
دکتر سعید سرکار در مصاحبه با رادیو گفتگو گفت : از منظر توسعه منابع انسانی دوره تحصیلات تکمیلی را گسترش داده ایم و حدود ۲۰ هزار نیروی تخصصی در کشور وجود دارد.

دکتر سرکار ادامه داد: در حوزه توسعه علمی نیز رشد مطلوبی داریم و با رشد ۴ درصدی در حوزه نانو، مقام هشتم در دنیا را از آن خود کرده ایم و از بسیاری کشورهای دیگر در تولید علم نانو جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه در میان کشورهای معتبر دنیا جز پیشگامان علم نانو هستیم ، تصریح کرد : یکی از دستاوردهای ما در سال گذشته این بود که فناوری نانو برای دانش آموزان فراتر از مسائل تئوریک پیش رود و در ۷ استان ، آزمایشگاه فناوری نانو در مدارس را ایجاد کرده ایم و امیدواریم در سال جدید این تعداد به ۳۰ مرکز افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو کشور خاطرنشان کرد : ظرفیت ایجاد شده شامل بهترین متخصصان دانشگاه های کشور هستند که در یک مجموعه همکاری دارند و این همسویی علمی منحصر به یک دانشگاه نمی شود.

وی همچنین درباره رسوخ علم نانو در حوزه صنعت نیز گفت: علم نانو به دو صورت وارد زندگی مردم می شود و در بحث ارتقای کیفیت، در حوزه تولید محصولات مبتنی بر علم نانو همچون صنعت خودروسازی، کشاورزی، دارو سازی، آب و محیط زیست موفق بوده ایم.

دکتر سرکار بر نقش نانو در کیفیت زندگی مردم و نیز در بحث تولید ثروت اشاره کرد و افزود: امیدواریم آثار نانو را در زندگی مردم بیش از پیش شاهد و در تمام عرصه ها سرآمد باشیم مانند استفاده از نانو برای بیماران صعب العلاج.وی اعلام کرد : بیش از یکسال و نیم است که داروی ضد سرطان با قیمت مناسب در بازار ارائه می شود.

دکتر سرکار به معرفی دستاوردی دیگر با عنوان نانو مارک پرداخت و گفت : هم اکنون طرحی را با سازمان استاندارد در دست تهیه داریم تا محصولاتی که از فناوری نانو استفاده کرده و کارایی آن ها ارتقا یافته است مورد شناسایی مردم قرار گیرد.
https://taghribnews.com/vdch6mnzm23nm-d.tft2.html
مرجع : واحد مرکزی خبر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی