>> قدرتهای استکباری با ترویج ایران هراسی در خاورمیانه تلاش دارند سلاح های مرگبار خود را بیشتر به فروش برسانند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 73558
در سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفت :

قدرتهای استکباری با ترویج ایران هراسی در خاورمیانه تلاش دارند سلاح های مرگبار خود را بیشتر به فروش برسانند

صلح و ثبات در خاورمیانه تا زمانی كه زرادخانه های هسته ای عظیم اسرائیل منطقه و ماورای منطقه را تهدید می كنند، میسر نمی شود.
قدرتهای استکباری با ترویج ایران هراسی در خاورمیانه تلاش دارند سلاح های مرگبار خود را بیشتر به فروش برسانند
در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد كه به بررسی وضعیت خاورمیانه اختصاص داشت، سید محمد علی متقی نژاد عضو نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی سخنانی دیدگاه های کشورمان را در خصوص تحولات جاری در خاور میانه تشریح نمود.

وی با تبریك به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، گفت جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای خستگی ناپذیر فلسطینیان برای حق مسلم داشتن كشور فلسطین با اعمال حاکمیت ملی حمایت می كند.

این عضو نمایندگی کشورمان با اشاره به دیدگاههای كشورمان در رابطه با مسئله خاورمیانه و وضعیت فلسطین اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران معتقد است حل بحران فلسطین تنها با برسمیت شناختن حقوق مسلم مردم این سرزمین امكان پذیر است، اما متاسفانه بی توجهی به علل ریشه ای این بحران باعث شده تا این مشكل بیش از شش دهه حل نشده باقی بماند.

سید محمد علی متقی نژاد تصریح کرد : تنها راه حل در قبال مسئله فلسطین خاتمه اشغال این سرزمین از سوی رژیم صهیونیستی و فراهم شدن زمینه های تعیین سرنوشت و آینده مردم این سرزمین شامل انتخاب نوع حكومت از طریق همه پرسی و مشارکت تمامی مردم فلسطین می باشد.
وی محاصره غزه از طریق زمین ، دریا و هوا را محكوم كرد و گفت : این اقدام وحشیانه و خصمانه نقض تمامی قوانین و هنجارهای بین المللی بوده و جنایت علیه انسانیت و خطری جدی برای صلح و امنیت بین المللی و ثبات منطقه محسوب می شود.
عضو نمایندگی کشورمان افزود :قیام مردم خاورمیانه نیازمبرم به تغییر را نشان می دهدو آمال مردم برای مردمسالاری ، اجرای قانون، استقلال ،رد سلطه خارجی و علاقه آنها به ارزشهای اسلامی نباید نادیده گرفته شود .

وی اضافه کرد : معتقدیم رسیدگی به در خواستهای مشروع مردم از طریق مسالمت آمیز و روند سیاسی با هدایت ورهبری داخلی و بدور از دخالت خارجی تنها راه خروج از بحران و پرهیز از خشونت است.

عضو نمایندگی کشورمان تاکید کرد :یكی از اهداف اصلی و عمده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تقویت اعتماد موجود بین خود و كشورهای همسایه و منطقه از طریق مذاكره و تعامل سازنده و موثر است. كشورهای خاورمیانه در امنیت و ثبات دراز مدت این منطقه دارای منافع مشترك بوده و بایستی نقش خود را در توسعه سیاسی و اقتصادی آن ایفا كنند.

سید محمد علی متقی نژاد در ادامه گفت :واضح است كه خاورمیانه با ثبات و از نظر اقتصادی پربار می تواند شرایطی ایده آل برای تمامی كشورهای منطقه جهت رشد و توسعه اقتصادی ایجاد كند. تعهد پیوسته برای رابطه دوستانه و برادرانه و مذاكره با كشورهای عرب و اسلامی همسایه و شركای منطقه ای در زمینه تجارت و توسعه اقتصادی و پروژه های زیربنایی هدفی است كه بصورت جدی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود.

وی با اشاره تلاش برخی قدرت های استکباری برای ایجاد شكاف و تفرقه میان كشورهای خاورمیانه اظهار داشت :آنها تلاش می كنند اختلافهای قومی، نژادی و مذهبی ایجاد كنند در حالی كه مردم منطقه با مذهب ، نژاد و قومیت مختلف قرنها در كنار یكدیگر بدون مشكل زندگی كرده اند.
عضو نمایندگی کشورمان افزود: آنها می خواهند روابط برادرانه میان مردم و دولتهای منطقه را برهم زنند و از طریق هراسهای ساختگی مانند ایران هراسی با هدف فروش تسلیحات مرگبار و پیچیده به كشورهای منطقه ،خاورمیانه را بی دلیل نظامی كنند که این مسئله بسیار خطرناك بوده و باید بصورت جدی از آن پرهیز شود.

وی بر لزوم پرهیز ازهر گونه ماجراجویی نظامی توسط قدرتهای خارجی در منطقه خاورمیانه و هر گونه دخالت نظامی توسط كشورهای خارج منطقه برای حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید نمود و اضافه کرد :ایران از جمله کشورهای پیشتاز ی است که به شدت مخالف هر گونه سلاحهای كشتار جمعی از جمله تسلیحات هسته ای بوده و به عنوان كشوری كه عضو ان پی تی است و به دفعات مكرر بصورت شفاف و علنی اعلام كرده كه تسلیحات هسته ای غیرانسانی بوده و هیچ جایگایی در نظام دفاعی ما نداشته و بر این اساس در چارچوب سازمان ملل برای خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای تلاش می كند.

عضونمایندگی كشورمان افزود : رژیم اسرائیل بصورت غیرقانونی تسلیحات هسته ای دارد و با توجه به سوابق تیره وتار تجاوز و جنایاتی كه ظرف دهه های گذشته در منطقه داشته، منبع اصلی بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است لذا از مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتظار می رود رژیم اشغالگر فلسطین را برای داشتن تسلیحات هسته ای محكوم كند و از این رژیم بخواهد با عضویت در ان پی تی و نظارت کامل و بی چون وچرای پادمانهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

وی تصریح كرد :در واقع صلح و ثبات در خاورمیانه تا زمانی كه زرادخانه های هسته ای عظیم اسرائیل منطقه و ماورای منطقه را تهدید می كنند، میسر نمی شود.
https://taghribnews.com/vdch6mnq.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی