تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۵
کد مطلب : 61326

اعلام عید فطر در روسیه و آذربایجان

شوراي مفتيان روسيه روز سه شنبه (۸ شهریور) را دراین کشور عيد فطر اعلام كرد. در جمهوری آذربایجان نیز روز سه شنبه عید فطر است.
اعلام عید فطر در روسیه و آذربایجان
شورای مفتیان روسیه  طی اطلاعیه ای با اعلام این مطلب، پیام تبریك "راویل عین الدین" رئیس این نهاد اسلامی به مسلمانان روسیه را منتشر كرد.

در قسمتی از پیام رهبر مسلمانان روسیه به مناسبت عید سعید فطر آمده است: مسلمانان در روسیه مهمان نیستند و تاریخ این كشور حاكی از همزیستی مسیحیان ارتدوكس و مسلمانان و یهودیان می باشد و این تأكیدی بر وحدت و یكپارچگی ملت روسیه است.

وی همچنین در این پیام اظهار داشت: در روز عید فطر در هزاران مسجد روسیه ، مسلمانان تكبیر خواهند گفت و خدا را شكر می كنند كه این نشانگر وحدت همه مؤمنان است.

در جمهوری آذربایجان نیز "الهام علی اف" رئیس جمهوری این کشور در پیامی به مناسب عید فطر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مسلمان جمهوری آذربایجان، عید سعید فطر را به آنان تبریك گفت.

از طرفی شیخ الاسلام "الله شكور پاشازاده" رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز روز دوشنبه در پیامی به مناسبت عید سعید فطر، گفت: ماه مبارك رمضان ماه نعمت و سعادت الهی و عید سعید فطر روز همبستگی تمام مسلمانان جهان است.

همزمان با پایان ماه مبارك رمضان، هیأت دولت جمهوری آذربایجان روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم شهریور ماه را به مناسبت عید فطر تعطیل رسمی اعلام كرد.

هرچند كه روز سه شنبه (هشتم شهریورماه) در جمهوری آذربایجان عید فطر اعلام شده است اما بسیاری از مسلمانان آذری كه در جنوب این كشور زندگی می كنند، عید سعید فطر را همراه با ایرانیان برگزار می كنند.

https://taghribnews.com/vdch-xn-.23nzidftt2.html
مرجع : منابع خبری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی