تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 73756

اعتراض مردم عربستان به تخریب یک حسینیه

فعالان عربستان سعودی فیلم ویدیویی از تخریب یک حسنیه در استان شرقی به دست نیروهای امنیتی را منتشر کردند.
اعتراض مردم عربستان به تخریب یک حسینیه
از این حسنیه که در شهر قطیف واقع شده بود، در ماه محرم برای مراسم عزاداری استفاده می‌شد.
این تصاویر روز یکشنبه (۱۳ آذر) از سوی فعالانی که به دنبال افشای نقض حقوق بشر و روش‌های خشونت آمیز رژیم آل سعود در استان شرقی هستند، منتشر شده است.
این حادثه در حالی در شهر قطیف روی داده است که نیروهای امنیتی سعودی در اواخر ماه نوامبر در استان شرقی، ۵ معترض را کشته و بسیاری را زخمی کرده است. مقامات سعودی هفته گذشته برای گسترش سرکوب علیه مخالفان رژیم، نیروهای بیشتری به شهر قطیف اعزام کردند.
معترضان سعودی که خواستار آزادی و برابری بیشتر در جامعه هستند،از تبعیض سیستماتیک در عربستان انتقاد دارند .
عفو بین‌الملل هم روز پنج شنبه مقامات سعودی را به بازداشت صدها نفر از مردمی که خواستار اصلاحات سیاسی و اجتماعی و همچنین آزادی بستگانشان از زندان‌های رژیم هستند، محکوم کرد.
براساس اعلام عفو بین‌الملل، از ماه مارس تاکنون بیش از سیصد تن به خاطر شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز در شهرهای قطیف، الاحساء و عوامیه عربستان بازداشت شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین نسبت به قانون جدید ضدتروریسم در عربستان ابراز نگرانی کرده است. طبق این قانون اعتراض به خاندان سعودی "جرم تروریستی" تلقی می­شود.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر در ماه اکتبر از مقامات سعودی خواست تا از بازداشت معترضان، بستگان افراد تحت تعقیب و فعالان حقوق بشر در استان شرقی امتناع کند.

https://taghribnews.com/vdch-qnq.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی