تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۸
کد مطلب : 73576

هجمه شدید دشمنان علیه سوریه

تنا – دمشق
سوریه در ماههای اخیر با شدیدترین هجمه های تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی نه فقط از سوی دشمنان غربی صهیونیستی بلکه حتی اعراب مواجه بوده است.
هجمه شدید دشمنان علیه سوریه
در این بین، اتحادیه اروپا مجازات هایی را علیه روزنامه "الوطن" چاپ دمشق و پایگاه اینترنتی "شام پرس" سوریه اعمال کرد که برخی آن را مغایر با آزادی بیان و اندیشه دانستند که غرب از آن دم می زند.
اتحادیه اروپا ماه سپتامبر نیز با اعمال مجازات علیه شبکه تلویزیونی الدنیا پخش آن از ماهواره اروپا را ممنوع اعلام کرد.
همچنین شرکت نفتی هلندی "رویال داچ شل" از تصمیم خود برای توقف همه فعالیت هایش در سوریه در راستای مجازات های جدید اروپایی خبر داد.
یک منبع مسئول وزارت دفاع آمریکا هم گفت: اعمال منطقه ممنوع پرواز بر فراز سوریه در هفته های آینده انجام خواهد شد.
در بعد مخالفین، "برهان غلیون" رییس شورای ملی سوریه با هیات ارتش آزاد سوریه به ریاست سرهنگ منشعب "ریاض الاسعد" دیدار و با وی درباره تشکیل کمیته مشترک به منظور هماهنگی فعالیت های میدانی، لجستیک، اطلاع رسانی و روابط سیاسی تبادل نظر کرد.
همچنین یک منبع مسئول در وزارت خارجه و مهاجرین سوریه قطعنامه شورای حقوق بشر درباره سوریه را ظالمانه خواند که در آن بر گزارش کشورهای ضد سوریه تکیه شده است.
منبع ادامه داد: گزارش ارائه شده به شورای کمیته تحقیق بین المللی کاملا سیاسی است و صدور احکام آن بر اساس اطلاعات برخی محافل موجود در خارج سوریه و رسانه های مغرض می باشد.
به گفته منبع، برگزاری جلسه سوم شورا در کمتر از یک سال علیه یک کشور در حال توسعه که هدفش استقرار ثبات، امنیت، حمایت از شهروندانش و اصلاحات داخلی است، مداخله آشکار و ناموجه در امور داخلی این کشور می باشد که به دفاع از حقوق بشر در جهان معروف است.
به گفته منبع، سوریه که می داند هدف از چنین تصمیمهایی طولانی کردن زمان بحران و پیام حمایت از گروههای تروریستی مسلح است، بر ادامه مسیر اصلاحات، گفت وگوی ملی فراگیر برای خروج از اوضاع کنونی و تدوین قانون اساسی نوین تاکید می نماید.
پایگاههای اینترنتی نوشتند: تهدیدهای اخیر علیه سوریه باعث شد مقام های این کشور موشک های اسکاد را در مرز با ترکیه و عراق خصوصا در منطقه قامشلی و دیرالزور که نزدیک مرزهای عراق است، مستقر نمایند .
پایگاه اینترنتی "سوریاالان" به نقل از یک منبع نظامی دیپلماتیک روس نوشت: روسیه سامانه متحرک دفاع از ساحل شامل موشک های ضد کشتی "یاخونت" را در چارچوب قرارداد سال ۲۰۰۷ به سوریه تحویل داد.
https://taghribnews.com/vdch-mnq.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی