تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 46089

اهانت روزنامه عربستانی به آیت‌الله سیستانی

در پی اقدامات سلسله وار سعودی ها با هدف ایجاد در گیری های مذهبی در عربستان ، روزنامه دولتی «المدینه» در شماره پنجشنبه خود به آیت‌الله سیستانی توهین كرد.
اهانت روزنامه عربستانی به آیت‌الله سیستانی
به گزارش تقریب به نقل از پایگاه الاشاره، روزنامه المدینه كه روزنامه دولتی مدینه محسوب می‌شود در شماره پنجشنبه خود مقاله‌ای توهین‌آمیز با عنوان «مراجع شیعی: وفادار به پول؟؟» خطاب به آیت‌الله سیستانی منتشر كرد.
سالم سحاب در این مقاله با مبنا قرار دادن مطلب یك روزنامه عربی درباره خاطرات دونالد رامسفلد كه در آن ادعا شده كه آمریكا به آیت‌الله سیستانی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار اعطاء كرده تا در مقابل، فتوای حرام بودن جنگ با آمریكا در سال ۲۰۰۳ را صادر كند، به این مرجع بزرگ شیعیان توهین كرده است.
این در حالی است كه پیش از این دفتر وزیر دفاع سابق آمریكا اخبار منتشر شده درباره كتاب خاطرات «رامسفلد» و ادعای مطرح شده درباره همكاری مرجعیت عالی شیعیان در عراق با آمریكایی‌ها را تكذیب كرده است.
این نویسنده عربستانی همچنین پس از شرح این ادعای روزنامه‌های عربی با خیال‌پردازی مدعی همكاری آیت‌الله سیستانی با مقامات CIA شده است.
این در حالی است كه آیت‌الله سیستانی تاكنون حتی اجازه ملاقات كوتاه مدت نیز به هیچ یك از مقامات آمریكا نداده است.
بنابر این گزارش شیخ حسن البیات از علمای شیعه منطقه قطیف عربستان با رد مقاله روزنامه المدینه، این اقدام را در راستای ایجاد فتنه مذهبی دانست و گفت: مبنای این مقاله كه از سوی شخص رامسفلد تكذیب شده، اشتباه محض است.
وی افزود: بر فرض عدم تكذیب این امر از سوی رامسفلد نیز بدیهی است كه در اسلام قول یك كافر حربی چون رامسفلد از اساس غیرقابل قبول است.
این عالم شیعی در عین حال تاكید كرد: آیت‌الله سیستانی نقش موثری در جلوگیری از ریختن خون برادران اهل سنت در عراق داشته‌اند و برای وحدت امت اسلامی تلاش بسیاری كرده‌اند.
به نظر می‌رسد با سقوط دولت‌های مصر و تونس و ادامه انقلاب‌های عربی در لیبی، یمن و بحرین و ترس عربستان از اوج‌گیری این انقلاب در بلاد حرمین توهین به مراجع شیعی و ایجاد درگیری مذهبی در عربستان، بحرین و عراق در دستور كار مقامات سعودی قرار گرفته است.


https://taghribnews.com/vdcgyz9t.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی