تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۰۰
کد مطلب : 73719

اجرای طرح امنیتی ویژه عاشورا در نجف

طرح امنیتی ویژه در نجف اشرف در آستانه عاشورای حسینی و استقرار ۳۰ هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت زائران از آخرین اخبار امنیتی عراق به شمار می رود.
اجرای طرح امنیتی ویژه عاشورا در نجف
به گزارش خبرگزاری تقریب "تنا" ، "مقداد الموسوی" مدیر اطلاع رسانی پلیس نجف اظهار داشت که نیروهای امنیتی عراق یک طرح امنیتی ویژه را برای تامین امنیت زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده اند.
به موجب این طرح، بیش از ۳۰ هزار نیروی امنیتی تامین امنیت مناطق مملو از هیئت های عزاداری به ویژه در نزدیکی حرم مطهر امام علی (ع) و بارگاه شریف مسلم بن عقیل را برعهده خواهند گرفت.
خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که مراسم عاشورای حسینی درعراق با حضور گسترده زائران در کربلای معلی در حال برگزاری است به طوری که طی سال های اخیر بی سابقه بوده است.
در این گزارش آمده است: میلیون ها شیعه از نخستین ساعات صبح تا نیمه های شب به عزاداری می پردازند و در مساجد، حسینیه ها و هیئت های برپا شده در خیابان اصلی، کوچه ها و منازل نوحه سر می دهند و بر سر و سینه خود می کوبند.
"قاسم عطا" سخنگوی فرمانده عملیات بغداد نیز در این رابطه اظهار داشت که تمامی نیروهای امنیتی عراق توان خود را برای تامین امنیت میلیون ها عزادار در سرتاسر این کشور آماده کرده اند.
شهرهای شیعه نشین عراق در روزهای دوشنبه و سه شنبه تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل رسمی اعلام می شود.
https://taghribnews.com/vdcgyu9u.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی