تاریخ انتشار۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 188093

تاکید فرستاده ویژه رئیس جمهور در لبنان/ پایان جنگ یمن و آغاز گفتگوهای یمنی

نماينده ويژه رييس جمهوري اسلامي ايران پس از سفر به عمان، عراق، تونس و الجزاير در لبنان با مقامات اين کشور ديدار و درباره بحران یمن گفتگو کرد.
تاکید فرستاده ویژه رئیس جمهور در لبنان/ پایان جنگ یمن و آغاز گفتگوهای یمنی

به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) مرتضي سرمدي در دیدار با تمام سلام نخست وزير لبنان با اشاره به اوضاع يمن و حمله نظامي عربستان به مردم مظلوم ان کشور این اقدام را يک خطاي استراتژيک دانست و گفت : همه تلاش کشورهاي علاقه مند به صلح و امنيت بايد درجهت توقف اين عمليات نظامي باشد.

وی تاکيدکرد: بازگرداندن يک رييس جمهور نه توجيه قانوني دارد و نه براساس مقررات بين المللي است و اين دليلي براي هدف قراردادن يک کشور و مردم آن نمي شود. 
قائم مقام وزيرامور خارجه ايران با تاکید بر گفتگو بين گروههاي يمني افزود: همه گروهها بايد در تشکيل دولت جديد نقش ايفاکنند و ما نیز تلاش مي کنيم با يک راه حل سياسي آرامش به يمن بازگردد
قائم مقام وزيرامورخارجه جمهوري اسلامي ايران با بیان اینکه عمليات نظامي باعث هدف قرارگرفتن مردم يمن و نابودی زيرساختهاي اين کشور شده است افزود: اين فشارها باعث خواهد شد کينه ، نفرت و خشم مردم يمن افزايش يابد.

سرمدی در ادامه این دیدارها با نبیه بری نخست وزیر و جبران باسيل وزیرامورخارجه لبنان نیز دیدار کرد.

وزيرامورخارجه لبنان در این دیدار باتبریک تفاهم هسته اي و موفقيت ايران دراين زمينه گفت: به اين تفاهم خوشبين هستم و معتقدم جمهوري اسلامي ايران نقش سازنده اي درحل پرونده هاي منطقه اي و بحران هاي موجود در خاورميانه دارد.
جبران باسيل افزود: تنها راه حل مشکلات منطقه و اختلافات يمن راه حل مسالمت اميز از طريق گفتگوي سياسي است و جمهوري اسلامي ايران يکي از معدود کشورهايي است که به رويکرد گفتگو و صلح اهتمام دارد.

نبيه بري رييس مجلس لبنان نیز در دیدار سرمدی با حمايت از موضع جمهوري اسلامي ايران درخصوص يمن گفت : اقدام نظامي در يمن راهگشا نيست و گروههاي يمني بايد در يک مکان بي طرف ديدار و براي حل مشکلات خود از طريق گفتگو اقدام کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcgy79qwak97z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی