تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 83042

تشدید بحران سوخت در غزه

مقامات نوار غزه روز یکشنبه پیرامون بحران سوخت و کمبود مشتقات نفتی در غزه به دلیل بسته شدن تونل های ارتباطی غزه با مصر هشدار دادند.
تشدید بحران سوخت در غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الجزیره نت، "محمود الشوا" رئیس انجمن شرکت های نفت و گاز غزه گفت: سوخت وارداتی غزه از مصر به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

الشوا افزود: دلیل این کاهش به تشدید نظارت مسئولان مصری بر ایستگاههای عرضه مواد سوختی و مسیر های انتقال مواد سوختی به شهر مرزی رفح باز می گردد.

فلسطینیان پس از آنکه رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه را از سال ۲۰۰۷ تشدید کرد، بخشی از نیازهای اولیه و اساسی خود را از طریق تونل های مرزی بین نوار غزه و مصر تامین می کردند.

غزه ماهانه به ۳۵ میلیون لیتر از انواع سوخت نیاز دارد که ۱۸ میلیون لیتر از آن برای رفع نیاز های حمل نقل مردم مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه نیز صرف تولید برق در نیروگاه غزه می شود.

به اعتقاد کارشناسان مسائل اقتصادی، فقدان سوخت در نوار غزه بر تمامی زوایای زندگی ساکنان این منطقه تاثیر منفی خواهد داشت، این کارشناسان معتقدند که نبود سوخت در غزه، مشکلات اقتصادی جبران ‌ناپذیری را برای مردم این منطقه ایجاد می‌کند و به شدت سبب افزایش نرخ بیکاری و فقر خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcgxz97.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی