تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 96912

حماس رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید حملات به غزه دانست

جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید حملات و درگیری در مرزهای جنوبی باریکه غزه که منجر به هلاکت یک نظامی صهیونیستی و شهادت یک مبارز فلسطینی شد، دانست و گفت: زبان ارعاب و تهدید، باعث ترس و هراس ملت فلسطین نمی‌شود.
حماس رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید حملات به غزه دانست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مشیر المصری" یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس خاطرنشان کرد: جنبش حماس در راستای توافق ملی به آرام‌سازی اوضاع پایبند است.

المصری تصریح کرد: ما رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید حملات علیه ملت فلسطین می‌دانیم؛ چراکه این رژیم هرگز از تجاوزات جسته و گریخته علیه باریکه غزه دست برنمی‌دارد و از همین رو، زبان ارعاب و تهدید، باعث ترس ملت ما نمی‌شود و این حق ملت فلسطین است که از خودش دفاع کند.

وی افزود: جنبش حماس در قبال هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی در چارچوب رایزنی‌های ملی و بر پایه تحقق منافع عالی ملت فلسطین تصمیم خواهد گرفت و ما بر حفظ منافع عالی ملت فلسطین؛ چه از طریق آرام‌سازی اوضاع یا درگیری با دشمن پایبند هستیم.

از سوی دیگر، المصری بر پایبندی جنبش حماس به تمامی توافقات آشتی ملی تأکید کرد و گفت: ما نهایت تلاش خود برای پایان دادن به شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی را به کار گرفته‌ایم و آن را راهکار استراتژیک خود می‌دانیم، اما اکنون توپ در زمین جنبش فتح است.

وی دیدارهای هفته گذشته میان جنبش‌های فتح و حماس در قاهره را مثبت ارزیابی کرده و تصریح کرد: ما اکنون نیازمند این هستیم که با حسن نیت در راستای اجرای توافقات صورت گرفته - به ویژه در زمینه آزادی‌های عمومی - گام برداریم. 

گفتنی است، یک مبارز فلسطینی جمعه شب گذشته در شرق "خان یونس" واقع در جنوب باریکه غزه در حالی که بر موتورسیکلت خود سوار بود، هدف دو موشک قرار گرفت و در اثر جراحات وارده به شهادت رسید. در این حادثه سه شهروند فلسطینی نیز زخمی شدند.

کمیته عالی اورژانس نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که "ناجی قدیح" (۳۴ ساله) در اثر جراحات وارده در حمله مذکور جان خود را از دست داد.

بامداد دیروز نیز یک مبارز فلسطینی دیگر به شهادت رسید و علاوه بر این، یک نظامی صهیونیست هم در جریان درگیری مسلحانه با مبارزان فلسطینی در اطراف پایگاه نظامی "کیزوفیم" در وسط باریکه غزه به هلاکت رسید.
https://taghribnews.com/vdcgxy9y.ak93q4prra.html
مرجع : مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی