تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 101223
وزیر ارشاد :

همگرایی هنرمندان کشورهای اسلامی، جبهه واحدی در برابر فرهنگ غرب می سازد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همگرایی و تبادل تجربیات هنرمندان کشورهای اسلامی , جبهه واحدی از ملت های مسلمان در برابر فرهنگ غرب و هالیوود می سازد.
همگرایی هنرمندان کشورهای اسلامی، جبهه واحدی در برابر فرهنگ غرب می سازد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و اموربین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،"سید محمدحسینی" روز یکشنبه در دیدار هنرمندان و سینماگرانی از کشور یمن، اظهار داشت: غرب همواره در تلاش است مانع ایجاد ارتباطات صمیمانه , دوستانه و شکل گیری تعامل سازنده هنرمندان کشورهای اسلامی با یکدیگر شود . 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر وحدت میان هنرمندان کشورهای مسلمان و بی نیازی از غرب و بیگانگان تاکید کرد و ادامه داد: ارتباطات موثر و تعامل سازنده می‌تواند به بی‌نیازی ما از دنیای غرب در همه زمینه ها بوی‍‍‍ژه حوزه هنرکمک کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد ؛هنرمندان و سینماگران یمنی در مدت اقامت خود در ایران با آخرین دستاوردها و پیشرفتهای مختلف آشنا شوند و واقعیت‌های جامعه ایرانی اسلامی را برای مردم یمن معرفی و تبیین کنند. 

حسینی به سابقه درخشان مردم یمن درخصوص گرایش به اسلام و همکاری با پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآورشد: برای اولین بار که نامه پیامبراکرم (ص) در یمن قرائت شد مردم این کشوربدون درنگ مسلمان شدند و در رکاب حضرت علی(ع) در جنگ "جمل" و "صفین" حضور یافتند. 

وی با اشاره به پیشینه تاریخی درخشان یمن ابرازامیدواری کرد: روابط فرهنگی و تبادل هیات های میان دوکشور گسترده تر شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتباطات دیرینه میان دو کشوراشاره و سفر هیات‌های متعدد ایرانی به یمن برای نمونه برداری از نسخه های خطی , فعال بودن کرسی زبان فارسی در دانشگاه صنعا را از مصادیق تعاملات فرهنگی میان دو کشور بر شمرد. 

حسینی ابراز امیدواری کرد تلاش مردمی و تحولات صورت گرفته از سوی مردم این کشور باعث شود فعالیت‌های گذشته بهتر و گسترده تر ادامه پیدا کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی هنری و رسانه ادامه داد: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره متکی به خود بوده‌اند و بر مبنای ارزش‌های اسلامی از توان خود بهره گرفته اند و در این راه می توانند یاری دهنده ملتهای مسلمان باشند. 

در ادامه این دیدار "کامل معمری "از کارشناسان سینمایی یمن هم در سخنانی با تشکر از برپایی کارگاه آموزشی برای سینماگران یمنی از سوی وزارت ارشاد ایران اظهار داشت: ما از پیشرفت سینمای ایران بسیار شگفت زده شدیم و از اینکه رابطه ما با ایران از اینجا شروع شده بسیار خرسندیم. 

وی ابراز امیدواری کرد امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی ایران برای هنرمندان یمنی فراهم شود. 

کارشناس سینمایی یمن تاکید کرد: ما در کشورمان نیاز زیادی به تجربیات هنرمندان و سینماگران ایران داریم چرا که براین باوریم این هنر نقش اساسی در آگاهی مردم مسلمان یمن دارد. 

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و سینماگران کشور یمن روز یکشنبه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcgxq9qwak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی