تاریخ انتشار۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 89172
مولانا عبدالرشید داؤدی:

فتوای تخریب کلیسا حرف جاهلانہ و بی محتوا و محکوم است

تنا(TNA)برصغیر بیورو
علماء نباید برای دلخوشی افراد فتوا صادر کنند بلکه قرآن باید ملاک قرار گیرد .
فتوای تخریب کلیسا حرف جاهلانہ و بی محتوا و محکوم است
خبرگزاری تقریب (تنا):پنجشنبه دھم فروردین یک ھیئت از دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب شبه قاره ، به مرکز "تحریک صوت الاولیاء جامو و کشمیر" واقع در "بون نوگام عشعلی پوره اننت ناگ اسلام آباد" سفر کرده از مرکز بازید و با مدیر و بانی مرکز ملاقات کردند۔ 

مولانا داوودی طی این ملاقات از پیام مجمع تقریب خیلی خرسند شده جویا شد که آیا تنها شیعیان در این مجمع فعالیت دارند و با دریافت توضیحات لازم، در حق دست اندر کاران این نهضت بویژه دبیر کل مجمع تقریب آيت الله تسخیری آرزوی موفقیت کرد۔ سپس مدیر سایت اردو با وی به گفت و گو نشست که چکیده آن بشرح ذیل است: 

س:نظر جنابعالی نسبت به تقریب بین مذاهب اسلامی چیست؟
ج:اجتناب از تفرقه و ایجاد اتحاد و یکپارچگي دستور سریع قرآن است"وعتصموا بحبل الله جمعیا ولا تفرقوا" و ھمه موظف هستیم که برای اجتناب از تفرقه و ایجاد اتحاد سعی کنیم ،البته بزرگان و کسانی که در جامعه جایگاهی داشته باشند مسئولیت انها چندین برابر است و لذا انها بایستی افکار و نظریات خود را بنحوی احسن ابلاغ کنند و از گفتن مطلبی که باعث ایجاد اختلافات مذھبی شود اکیدا از آن اجتناب کند۔ 

بایستی مواضع مثبت مورد توجه قرار گیرد نه مواضع اختلافی چون تنها با موضع مثبت اتحاد و تقریب ایجاد میشود و موضوعات اختلافی علمی  تا دائره علمی محدود نگه داشته شود و آن مستحسن است۔ 

اختلافات علمی موجب رحمت است زیرا فروغ دین از آن محقق میشود لذا ضرری در کار نیست ۔ علماء بایستی از نقل موضوعات اختلافی اجتناب کند۔ 

س:چند روز قبل مفتی عربستانی "عبدالعزیز آل الشیخ" فتوای تخریب کلیسا ھا را صادر کرد۔ شما این فتوا را چگونه ارزیابی می کنید؟
ج:این گونه جاهلانه و بی محتوا اظهار نظر آبروی اسلام را می ریزد و محکوم است۔ علماء نباید برای دلخوشی یک کسی فتوی صادر کنند بلکه قرآن ملاک قرار گیرد ۔ پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله وسلم) خبر داده اند که در آخر الزمان مبلغین و مفتیان طبق میل مردم فتوی صادر می کنند۔ دین مبین اسلام پر از حکمت است به ما حکمت یاد گرفتن و پیاده کردن را می آموزد۔ پیامبر گرامی(صلی الله علیه وآله وسلم) ، اھلبیت اطهار (علیهم السلام) و صحابه کرام حکمت را در اولیت قرار داده به تبلیغ دین پرداختند۔ بزرگانی که برای تبلیغ به شبه قاره آمدند ھمین حکمت را پیاده کردند۔ 

در جهان کنونی که از همه سو به اسلام و مسلمین یورش آورده اند این گونه فتوی صادر کردند چه معنی دارد؟ آيا می خواهند مسلمانان بیشتر مظلوم واقع شوند،قطعا چنین فتوی مناسب نیست۔ باید روال مثبت در پیش گرفت که هم اسلام ترویج یابد و هم مسلمین حفظ شوند۔ 
**
مولانا عبدالرشید داؤدی متولد ۱۹۷۹ میلادی در شھرستان بخش کولگام کشمیر یکی از مبلغین موفق جوان و پر انرژی حنفی مسلک و صوفی مشرب است که تحصیلات خود را در دانشگاه کشمیر سپس در یمن گذراند و بعد از برگشت از یمن در سال ۲۰۰۵ میلادی یک موسسه/ دارالعلوم بنام "تحریک صوت الاولیاء جامو و کشمیر" تاسیس کرد۔
https://taghribnews.com/vdcgxq97.ak9yu4prra.html
مرجع : دفتر نمایندگي خبرگزاری تقریب کشمیر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی