تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 61172
امام جمعه موقت سنندج:

نباید در رابطه با استهلال ماه عوام زده شد

تنا
امام جمعه موقت سنندج با تأکید بر توجه مبلغان و علمای دینی اهل سنت کردستان به افق شرعی استان و تبعیت از حکم شرعی مقام معظم رهبری، گفت: نباید در رابطه با استهلال ماه شوال و زمان عید فطر عوام زده شویم.
نباید در رابطه با استهلال ماه عوام زده شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، "ماموستا امین راستی" یکشنبه شب در شورای فرهنگ عمومی کردستان در سنندج اظهار داشت: باید در آستانه حلول عید سعید فطر و به منظور آشنایی مردم با موضوع استهلال ماه فعالیت های گسترده ای در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزه های فقه امام شافعی در استان صورت گیرد. 

وی با انتقاد از عوام زده شدن تعدادی از مبلغین و ماموستایان و ائمه جماعت مساجد کردستان در برابر نظرات مردم و حلول عید سعید فطر تصریح کرد: نباید رؤیت ماه در کشورهای دیگر به ویژه عربستان به عنوای مبنای رؤیت ماه در استان قرار گیرد چرا که فقه امام شافعی با کسانی که افقشان یکی نیست و از افق دیگری تبعیت می کنند صریحاً مخالف است. 

امام جمعه موقت سنندج افزود: تبعیت از افق غیر همسان خلاف نص شریعت امام شافعی ونص شافعی است اما متأسفانه شاهد عدم رعایت این مهم در جامعه هستیم. 

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: هیچ ترجیحی وجود ندارد که در زمینه رؤیت هلال ماه از عربستان تبعیت نماییم چرا که هرساله از طرف دفتر مقام معظم رهبری بیش از ۱۲۰ گروه رؤیت هلال به نقاط مختلف کشور اعزام شده و با فعالیت هایی کاملاً کارشناسی شده و علمی استهلال ماه را بررسی می کنند. 

وی اظهار داشت: تبعیت از عربستان یک ترجیح بلاموجه است و باید از این مورد خودداری شود. 

امام جمعه موقت سنندج با انتقاد از عدم فرهنگ سازی در خصوص رؤیت هلال ماه در استان و حتی کشور و فعالیت ضعیف دستگاه های متولی امر، علما و روحانیون و نخبگان جامعه خواستار توجه جدی و تلاش های مضاعف در این خصوص شد. 

ماموستا راستی خاطر نشان کرد: باید از نظام و رهبر خودمان که تمام زندگی گهربار خویش را وقف اسلام کرده است تبعیت کنیم و تبعیت از نظرات منجمان و پیش بینی های کشورهای عربی نباید مورد ملاک قرار گیرد.
https://taghribnews.com/vdcgxq93.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی