تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 165520
سخنگوی وزارت خارجه :

از هر طرحی که خواسته و منافع ملت فلسطین را در بر داشته باشد حمایت می کنیم.

سخنگوی وزرات امور خارجه اعلام کرد: در صورت خواسته مقامات لبنانی، ایران آماده کمک ‌رسانی به لبنان و در راستای حفظ وحدت داخلی لبنان است.
از هر طرحی که خواسته و منافع ملت فلسطین  را در بر داشته باشد حمایت می کنیم.
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خانم "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح روز چهارشنبه و در نشست هفتگی خود با خبرنگارن ضمن تبریک به خبرنگاران به مناسب روز خبرنگار(۱۷ مرداد) در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات ایران برای ارسال کمک های غذایی و دارویی کشورمان به مردم غزه گفت: دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره با مقامات مصری و سایر مسئولان ذیربط در تماس مداوم است و گفتگو ها با مقامات مصری برای ارسال کمک‌ها ادامه دارد؛ وی ضمن ابراز امیدواری برای ارسال هر چه سریعتر کمک های غذایی  و دارویی ایران به مردم غزه گفت: در دیدار معاون وزیر خارجه مصر با مقامات ایرانی در کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، نیز بر ارسال هر چه سریع محموله‌ها تأکید شده است.

وی همچنین در مورد موضع ایران در مقابل طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه اظهار داشت: ما از هر طرحی که خواسته و منافع ملت فلسطین و مقاومت را در بر گیرد، حمایت می‌کنیم.

خانم افخم در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت امور خارجه ایران، برای بحران اخیر  غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای آغاز این بحران رایزنی‌های گسترده‌ای را در سطح سیاسی انجام داده است و از تمامی ظرفیتهای خود استفاده کرده و مکاتباتی در این زمینه  با دبیرکل‌های سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و ....صورت داده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین ضمن اعلام حمایت از اعزام خبرنگاران ایرانی به غزه تصریح کرد: امیدواریم رسانه‌های آزاد در کشورهای دیگر نیز به جمع رسانه‌های ایرانی بپیوندند و اطلاع‌ رسانی مبتنی بر واقعیات از ملت قهرمان و افتخارآفرین فلسطین داشته باشیم.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص آمادگی ایران برای کمک به ارتش لبنان، ضمن اشاره به روابط خوب بین ایران و لبنان گفت: در پی فعال شدن تروریست‌ها در منطقه که امنیت داخلی لبنان را تهدید می‌کند،‌ گفت‌وگوهایی با مقامات لبنانی داشته ایم و در صورتی که مقامات لبنان درخواستی داشته باشند، ایران آماده کمک ‌رسانی در این زمینه و در راستای حفظ وحدت داخلی لبنان است و شرایط خود را اعلام خواهد کرد.

مرضیه افخم در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران تصریح کرد: آنچه مایه نگرانی است حمایت همه‌ جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است. آمریکا با این حمایت همه جانبه چشم خود را بر واقعیتهای منطقه بسته است و بر همین اساس دچار سوء محاسبه شده و این دیدگاه  آمریکا را از تحولات واقعی منطقه کاملا دور کرده است.

افخم در مورد دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ خاطر نشان ساخت: هنوز زمان دقیقی برای این مذاکرات  تعیین نشده و به محض اینکه دور جدید مذاکرات مشخص شود در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcgxn9qzak93n4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی