تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۰
کد مطلب : 159572
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

امام کاظم (ع) با جهاد و صبر صراط مستقیم الهی را پاسداری نمود/ فتح خرمشهر نقطه طلایی دفاع مقدس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام کاظم (ع) که در دوران بسیار سختی از حکومت عباسیان که به نام اهل بیت پیامبر حکومت را غصب کرده بودند برای پاسداری از دین حق مرارت‌ها کشید و با جهاد و صبر صراط مستقیم الهی را پاسداری نمود.
امام کاظم (ع) با جهاد و صبر صراط مستقیم الهی را پاسداری نمود/ فتح خرمشهر نقطه طلایی دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی لاریجانی در نشست علنی روز یکشنبه ۴ خرداد مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر (ع) را به نمایندگان و ملت عزیز ایران را تسلیت می‌گویم امام کاظم (ع) که در دوران بسیار سختی از حکومت عباسیان که به نام اهل بیت پیامبر حکومت را غصب کرده بودند برای پاسداری از دین حق مرارت‌ها کشید و با جهاد و صبر صراط مستقیم الهی را پاسداری نمود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کلام نورانی از آن حضرت نقل شده است که فرمود لیس من لم یحاسب نفسه فی کل یوم آن کس که همه روزه به حساب خویش رسیدگی ننماید از ما نیست در این کلام امام، اولا قید همه روزه آمده است که نشان می‌دهد برای بهره جستن از عادت مراقبه این گونه محاسبات اعمال باید روزانه صورت پذیرد و ثانیا آمده است که کسانی که چنین رویه‌ای در سبک زندگی خود ندارند از ما نیستند که بسیار تکان دهنده است.

وی تصریح کرد: در واقع شیوه زندگی پیروان واقعی امام کاظم (ع) برنامه روزانه محاسبه اعمال خواهند داشت و چه آثار پربرکتی در این مشی حکیمانه برای فرد و جامعه حاصل می‌شود. کلام بلند دیگری از ایشان نقل است که فرمود هر گاه برادر مومنی برای انجام کاری به انسان رجوع کند به درستی این رحمتی است از جانب خدای بزرگ که به سوی او آمده است و هرگاه انجام آن محقق شود او را به ولایت ما متصل ساخته در حالیکه به ولایت الهی نیز اتصال یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این کلام نورانی نیز امام بزرگوار اهمیت رفع حاجت مردم را بخشی از رحمت الهی معرفی نموده است که باعث اتصال به ولایت خداوند می‌شود این روزها که به دلیل مشکلات اقتصادی یکی از بخش های پرازدحام مراجعات همکاران ما رفع حاجات نیازمندان است گرچه وظیفه اصلی نمایندگان تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر امور سایر قوا می‌باشد اما به طور جدی این بخش از مراجعات مردم وقت زیادی از نمایندگان را می‌گیرد. اما بدانیم که امام کاظم (ع) نوید رحمت واسعه الهی را در این مسیر معرفی کرده است که انشاءالله با نیت خیر همکاران عزیز در پرتو آن رحمت الهی واقع می‌گردند.

لاریجانی گفت: همچنین لازم است روز مقاومت و پایداری را به مردم شریف و مجاهد دزفول تبریک عرض کنیم و همیشه آن پایمردی های مردم مقاوم دزفول در خاطر ملت باقی خواهد ماند و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت عزیز بخصوص مردم شریف خوزستان و خرمشهر تبریک عرض می‌کنیم و یاد شهید جهان آرا و شهدای بزرگوار دفاع مقدس را گرامی‌ می‌داریم. قطعا شکست رژیم صدام در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه طلایی دفاع مقدس بود که حوادث قبل و بعد آن همگی درس آموز خواهد بود.

لاریجانی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قدرتی الهی مردمی را به جهانیان نشان داد که می‌تواند با حرکتی توفنده رژیم وابسته به قدرتهای بزرگ خارجی و متکی به نیروهای نظامی امنیتی داخلی را از پای درآورد و به جای آن حکومتی برآمده از آرای مردم و پشتوانه عنایت الهی جایگزین نماید. اما در فتح خرمشهر همین قدرت بار دیگر توان خود را به رخ جهانیان کشید و آن تحمیل شکست در عرصه نظامی بود که همگان شاهد بودند که این نیروی انقلابی و مردمی در معرکه‌ای بسیار سخت با بزرگترین نیروی زمینی در منطقه خاورمیانه توانست علاوه بر آزادسازی مهمترین سرزمینی که آنها در اشغال داشتند حدود ۲۰ هزار نفر از آنان را به اسارت بگیرد.

وی تاکید کرد: این توفیق پس از پیروزی ا نقلاب اسلامی دومین ضربه مهلک و گیج کننده بود که قدرتهای مادی دنیا از ملت مسلمان ایران دریافت می‌کردند ضربه‌ای که در محاسبات هیچ یک از سیاستمداران و صاحب نظران نظامی آنها بررسی نشده بود. از جانب دیگر نوآوری های جهادی جوانان میهن فرمول های رایج در مدیریت کلاسیک نظامی را به هم ریخت.

لاریجانی افزود: آنها توانستند با تدبیر و فداکاری، کارهای نشدنی را عملی کنند، آنچه صدام حسین، فرماندهان ارتش بعث عراق، مشاوران نظامی، غربی و شرقی آنها باور نمی کردند این بود که خرمشهر از همان مسیری که اشغال شده آزاد شود.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: طراحی آنها برای دفاع از خرمشهر و مقابله با ایران تدارک جنگی رو در رو بود، اما هنگامی که دلیرمردان ایران با حمله به گلوگاه و استقرار در مسیر تدارکاتی آنها، راه تنفس را بر قوای دشمن بستند راهی جز تسلیم در برابر اراده این ملت باقی نماند که بنا را بر استقلال، آزادی و اعتلای کلمه توحید گذارند.

وی گفت: از طرفی تهاجم گسترده ارتش اسراییل به لبنان برای انحراف توجه جمهوری اسلامی ایران از تعقیب ارتش مزدور صدام پس از فتح خرمشهر، حکایت از عمق توطئه عظیمی علیه مردمی خداجو داشت که امپریالیسم و صهیونیسم جهانی تدارک دیده بودند.

وی بیان داشت: آنها نتوانستند مزدوران صدامی از ضربات محکم نجات دهند، اما با اشتباهی که در حمله به لبنان مرتکب شدند فرصتی را برای انقلاب اسلامی در آن دیار فراهم کرده تا چراغ جهاد در آنجا نیز روشن شود.

لاریجانی با اشاره به الگوپذیری علما و جوانان لبنانی از دفاع مقدس گفت: آنها رزمی را علیه دشمن متجاوز آغاز کردند که قریب ۲۰ سال طول کشید و توانستند برای نخستین بار با بهره گیری از بنیه نظامی و چریکی، ارتش اسراییل را وادار به عقب نشینی از بخشی از سرزمینهای مسلمانان کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی شکست ارتش اسراییل از حزب الله در لبنان را از ثمرات فتح خرمشهر دانست و افزود: تولد حزب الله از نتایج این فتح بوده و اعتماد به نفسی که در مسلمانان منطقه برای مقابله با غرب متجاوز پیدا شده تا حد بسیاری متاثر از مجاهدت شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیزانی است که در نبرد آزادی خرمشهر از همه وجود خود مایه گذاشتند.
https://taghribnews.com/vdcguy9qxak9nn4.rpra.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی