تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 529571
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با تقریب:

"تفکر تقریب" جهان اسلام را فراگرفته و زمینه را برای جهانی نوین آماده ساخته است

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: اقشار مختلف و بسیاری از امت اسلامی در کشورهای مختلف مجذوب اندیشه های ناب تقریبی شده اند؛ امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این مسیر را حفاظت نمودند تا آسیبی متوجه پیکره اسلام و این وحدت نشود.
"تفکر تقریب" جهان اسلام را فراگرفته و زمینه را برای جهانی نوین آماده ساخته است
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نفوذ وحدت و تقریب در کشورهای اسلامی را زمینه ای برای تغییر بزرگ در جهان بشریت دانست و بیان نمود: استکبار جهانی که در راس آنان آمریکا و صهیونیست ها قرار دارند، با ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای، مسئله وحدت میان امت اسلامی را هدف قرار داده اند.

وی افزود: آنان با نفوذ در افکار و اندیشه اقشار مختلف مذهبی اعم از سنی و شیعه، آتش تفرقه ، اختلاف و تنازع را برافروخته و با تحکیم وحدت امت اسلامی مقابله می کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان پرچم دار و سکاندار وحدت و تقریب در جهان اسلام در جهت مقابله با هجمه های تفرقه انگیز و تبلیغات سوء دشمنان اسلام و جریان های همسوی با آمریکا و صهیونیسم برخاستند؛ ایشان با تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کنفرانس های بین المللی وحدت که سبب ایجاد ارتباط میان علمای جهان اسلام گردید، باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به پیکره جهان اسلام و خصوصا امت اسلامی شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اکنون اندیشه تقریب در بسیاری از کشورهای اسلامی نفوذ کرده و جهان اسلام با تغییر بزرگی روبرو شده است؛ جوانان امت اسلامی جذب این اندیشه ناب شده اند و از این جهت علمای اهل سنت بارها از مقام معظم رهبری و اندیشه های تقریبی امام راحل(ره) تمجید کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد:  امام راحل رضوان الله تعالی علیه و جانشین بر حق ایشان مقام معظم رهبری با پیروزی انقلاب اسلامی جهان اسلام را متوجه این حقیقت کردند که می توان سیره رسول الله(ص) و مکتب حیات بخش اسلام را در دوران معاصر کنونی به حاکمیت رساند.
 

انتهای پیام/
 
https://taghribnews.com/vdcguy9nqak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی