تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 121771
با حضور ادبا، شعرا و علمای اهل سنت و اهل تشیع کشور:

چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت در سنندج برگزار شد/اخوت اسلامی بالاترین نعمت الهی برای همه مسلمانان است

چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت با عنوان جشنواره ادبی شعر لولاک به میزبانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد.
چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت در سنندج برگزار شد/اخوت اسلامی بالاترین نعمت الهی برای همه مسلمانان است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت الاسلام "سیدمحمد حسینی شاهرودی" نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش اظهار داشت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بالای استان کردستان در حوزه شعر و ادب و فعالیت صدها ادیب و نویسنده برجسته در استان کردستان و ارادت ویژه شعرا و ادبای کرد زبان ایران اسلامی به آموزه های اسلامی و آیات تعالی بخش قرآنی و مدح و منقبت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) خوشبختانه شاهد استقبال گسترده ای از این همایش هستیم. 

وی افزود: استان کردستان یکی از شاخص ترین استان های کشور از لحاظ مبانی فرهنگی و ادبی بوده و اصحاب فرهنگ و ادب در این استان همواره نقش بسزایی در تعالی شعر و ادب ایران اسلامی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات کردی یکی از گنجینه های ماندگار تاریخ و تمدن ایران اسلامی بوده است، اعلام کرد: پیرو منویات عالمانه مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگی بودن استان کردستان همواره باید نگاه ویژه ای برای شکوفایی حوزه فرهنگ و ادب استان داشته باشیم و زمینه های لازم برای حمایت از ادبا، نویسندگان و شعرای کردستانی برای خلق آثاری فاخر فراهم باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به برنامه های مختلف در نظر گرفته شده در هفته مبارک وحدت و ضرورت توجه بیش از پیش مسلمانان به این حوزه تعالی بخش تأکید کرد و افزود: بدون شک تعالی و عزت روزافزون مسلمانان در گرو اتحاد و انسجام همه جانبه آنان بوده و باید در این خصوص همه افراد جامعه احساس مسئولیت کنند. 

حجت الاسلام حسینی شاهرودی به موضوع برگزاری بیست و ششمین دوره کنفرانس جهانی وحدت در تهران و حضور علمای برجسته جهان اسلام در این کنفرانس سالانه اشاره کرد و افرود: این کنفرانس بین المللی تأثیرات بسیاری بر مبحث بیداری اسلامی داشته و بسیاری از انقلاب های مردمی در منطقه با حضور علمای برجسته کشورهای اسلامی در این کنفرانس بوده و تصمیمات گرفته شده در این کنفرانس نیز همواره گره گشای مشکلات و موانع پیش روی جهان اسلام بوده است.

وی افزود: بدون شک ایران اسلامی الگوی عینی بیداری اسلامی در جهان بوده و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در حوزه تقریب بین مذاهب اسلامی و همدلی و وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی الگویی به تمام معنی برای همه مسلمانان جهان است. 

حجت الاسلام شاهرودی خاطر نشان کرد: اخوت اسلامی بالاترین نعمت الهی برای همه مسلمانان است و باید همواره شکرگزار این نعمت والا باشند.

وی افزود: هفته وحدت یادآور نعمت های الهی به ویژه نعمت اخوت و برادری همه مسلمانان بوده و باید با برنامه ریزی درست در راستای حفظ و ارتقای این مبانی هویت بخش تلاش کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به توطئه های گسترده دشمنان برای خدشه دار کردن وحدت و یکپارچگی امت اسلامی اشاره کرد و خواستار هوشیاری هرچه بیشتر مسلمانان در این خصوص شد. 

حجت الاسلام "مسعود صفی یاری" مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین همایش سراسری منادیان وحدت در سنندج اظهار داشت: این همایش برای چهارمین سال متوالی است که در هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: این همایش در سه دور گذشته با فراخوان مقاله همراه بود اما فراخوان همایش امسال در قالب شعر و ادبیات بود و خوشبختانه با استقبال چشمگیر شعرا و ادبای کشور روبرو شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان در چند ماه گذشته ۴۵۰ اثر از شعرای ۲۴ استان کشور به پنج زبان ترکی، عربی، فارسی، کردی و انگلیسی به دبیرخانه جشنواره واصل شد.

وی با اشاره به موضوعات این همایش تصریح کرد: عاشقانه هایی تقدیم به نبی مکرم اسلام(ص)، محکومیت هتک حرمت به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و پیامبر رحمت منادی وحدت از موضوعات این همایش بود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه بیشترین آثار ارسال شده به این همایش ۱۰۰ اثر ادبی از کردستان بوده است گفت: مردم این استان ارادت و محبت خاصی به پیامبر(ص) و آل و اصحاب آن حضرت دارند و این محبت و ارادت را به طرق مختلف نشان داده اند.

وی هدف از برگزاری این همایش را تحکیم وحدت بین سنی و شیعه وهمچنین گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) عنوان کرد.

حجت الاسلام جواد آقازمانی دبیر مجمع شاعران اهل بیت(ع) کشور نیز در این مراسم بر گسترش حمایت از شعرای آیینی کشور به منظور خلق آثاری فاخر و رسا در این حوزه تأکید کرد و استان کردستان را یکی از قطب های حوزه اشعار و آثار ادبی آیینی در کشور معرفی کرد. 

وی افزود: بدون شک خلق آثار فاخر ادبی در حوزه نشر معارف دینی و قرآنی و در خصوص ترویج سیره والای رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) نقش بسزایی را در توسعه و تعالی فرهنگی و عقیدتی جامعه ایفا می کند. 

در ادامه این همایش و براساس رای هیات داوران در بخش فارسی محمد جواد آسمانی از تهران، زهرا شعبانی از خوزستان و علی سلیمانی از همدان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند. 

در بخش کردی نیز کورش جلالی از سنندج مقام اول، عماد کریمیان از سنندج مقام دوم و صباح هورامی از سنندج و محمد عبدالملکی از قروه به صورت مشترک مقام سوم این بخش را به خود اختصاص دادند. 

همچنین در بخش ترکی، جشنواره خلیل مختار نیا، در بشخ عربی ثریا رحیمی و در بخش انگلیسی نیز زینب وهاب زاده حائز رتبه های برتز شدند.
https://taghribnews.com/vdcguq9qqak9xu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی