تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 67617

بانک های اسلامی و افزایش رقابت درعرصه بانکداری عراق

۹بانک اسلامی عراق و شعبه بانک اسلامی ابوظبی در عراق فعالیت های خود را براساس دستور العمل صادر شده از سوی بانک مرکزی عراق در زمینه بانکداری اسلامی ، سرمایه گذاری ، مشارکت، مرابحه و اجاره در بخش های تولیدی و خدماتی تنظیم کرده اند.
بانک های اسلامی و افزایش رقابت درعرصه بانکداری عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الإسلام اليوم، "فائق ناصر حسین" مدیر اتحادیه بانک های خصوصی عراق می گوید: بانک های اسلامی عراق از یک بانک در سال ۱۹۹۲ اکنون به ۹ بانک رسیده است که تلاش می کنند فعالیت های سرمایه گذاری خود را گسترش دهند و با بانک های تجاری رقابت قوی داشته باشند.وی در این باره به گزارش سالانه و فصلی بانک های اسلامی استناد می کند که اشاره به دستیابی به درآمد و افزایش تعداد شعبات در بغداد و سایر استان های عراق دارد.

حسین وجود بانک های اسلامی را موجب افزایش رقابت شدید در بخش بانکداری عراق دانست، مسئله ایی که باعث شد وزارت دارایی عراق خواستار ایجاد بانک اسلامی دولتی با سرمایه ایی ۲۱۴ میلیون دلاری شود. همچنین بانک مرکزی عراق به بانک های تجاری فعال در این کشور اجازه داد تا شعبات بانکداری اسلامی راه اندازی کنند.

وی افزود: مجموع سرمایه بانک های اسلامی عراق حدود ۹۰۰ میلیون دلار برآورد می شود، بنابراین این مسئله موجب افزایش توانایی اجرای برنامه ها و توسعه خدمات بانکداری می شود.

دولت عراق اخیرا اعلام کرده که راه اندازی بانک اسلامی دولتی باید با سرمایه بالغ بر ۲۰۴ بلیون دینار عراقی باشد و بانک مرکزی نیز بر آن نظارت داشته باشد همچنین مدیریت آن نیز توسط وزارت دارایی تعیین شود.
https://taghribnews.com/vdcgu393.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی