تاریخ انتشار۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۸:۰۹
کد مطلب : 97001

ادامه اعتراض مصریها به حکم مبارک و یارانش

تنا
میدان التحریر همچنان محل اعتراض مصری هاست . این بار آنها به این مکان نمادین آمده اند تا به رای صادر شده علیه حسنی مبارک اعتراض کنند.
ادامه اعتراض مصریها به حکم مبارک و یارانش
بیش از بیست هزار نفر در میدان التحریر گردهم آمدند تا اعتراض خود را به رای صادره برای فرعون مصر اعلام کنند .برخی از مردمی که در این میدان به نشانه اعتراض آمده بودند می گفتند انتظار نداشتند چنین حکمی صادر شود و معاونان وزیر کشور و پسران مبارک تبرئه شوند.
آنها می گفتند وقتی این افراد هیچ گناهی ندارند پس چه کسی یا کسانی این جنایات را انجام داده اند؟ چه کسی انقلابیون را کشته است ؟ شاید خود ما این کار را کرده ایم! و یا نه ممکن است آنها خودشان خودشان را کشته باشند!
چه کسی یا کسانی ثروت های کشورهای را حیف و میل کرده اند ؟ آیا ما مردم بودیم؟
برخی دیگر خواستار محاکمه عادلانه تر دیگری برای مبارک و کسانی که در به شهادت رساندن انقلابیون دست داشته اند بودند. این دست از افراد می گفتند محاکمه اخیری که درباره مبارک ، پسران و همدستانش برگزار شد، نمایشی بود.
شرکت کنندگان در تظاهرات میدان التحریر گورستان نمادین کوچکی به یاد شهدای انقلاب درست کرده بودند تا این گونه نشان دهند که آنها بیهوده جان خود را از دست نداده اند .
در همین حال محمد مرسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر از مردم این کشور خواسته است، مسیر انقلاب را ادامه دهند. 
این نامزد اخوان‌المسلمین که برای اعلام مخالفت خود با حکم دادگاه مبارک به دیگر معترضان در میدان تحریر پیوسته بود ،گفت: "مصری‌ها کاملا آگاه هستند که چه کسی مدرک واقعی را پنهان کرده است. آن‌ها دستیاران دولت پیشین هستند که اکنون آزادانه برای خود می‌گردند. من آن را نخواهم پذیرفت و به هیچ وجه بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنم."

رئیس جمهور پیشین مصر و حبیب العادلی، وزیر کشور رژیم مبارک در جلسه نهایی دادگاهی که روز شنبه (۱۳ خرداد، ۲ ژوئن) در قاهره برگزار شد، به اتهام کشتار نزدیک به ۹۰۰ معترض در جریان خیزش مردمی این کشور که سرنگونی رژیم سابق مصر را در پی داشت، به حبس ابد محکوم شدند. همچنین، حسنی مبارک و پسران او، علا و جمال، از اتهام فساد تبرئه شدند.

https://taghribnews.com/vdcgqz9y.ak9uz4prra.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی