تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 61361

رنج های خانواده های فلسطینی در آستانه عید فطر

فقر، قتل، بازداشت شیرینی عید فطر را به کام شهروندان فلسطینی تلخ می کند.
رنج های خانواده های فلسطینی در آستانه عید فطر
به گزارش تقریب(تنا)،
هزاران خانواده فلسطینی در شرایطی به استقبال عید فطر رفته اند که رنج های ناشی از سیاست های اشغالگران، قتل و بازداشت فرزندان همواره آنها را تهدید می کند. 

علاوه بر این رنج ها، فقر و بیکاری نیز بر این خانواده ها سیطره یافته و آنها را از آماده شدن برای ورود به عید باز می دارد. 

"علی القواسمی" یکی از شهروندان فلسطینی در شهر الخلیل از جمع نشدن همه خانواده اش در طول بیست سال بر سر سفره افطار گلایه می کند. 

"ام حسن" همسر قواسمی و مادر دو شهید و هفت اسیر در این باره می گوید: اشغالگران دو هفته پیش به این خانواده هجوم آورده و پنج تن از پسران وی را بازداشت کردند تا به دو برادر خود که یکی 20 سال ودیگری 13 سال است که در زندان ها ی اسرائیلی به سر می برند، بپیوندند. 

وی با بیان این که دو تن از فرزندان وی نیز در سال های گذشته به دست اشغالگران به شهادت رسیده اند، می گوید: از ده فرزند من تنها یکی از آنها باقی مانده که آن هم برای تکمیل تحصیلات خود در مالزی به سر می برد.
 
وی با اشاره به این که بیشتر وقت خود را به دعا برای فرزندانش سپری می کند، توضیح داد: هرگز گمان نمی کنم امسال عید هیچ یک از فرزندانم در کنار من باشند اما دعا می کنم تا عید سال آینده آزاد شوند.
 
ام احمد الرجوب نیز دیگر زن فلسطینی است که از نبود فرزند و همسرش در روز عید رنج می برد. 

وی در این باره می گوید: ۱۵ سال است که همسرم به دلیل دستگیری های پی در پی بسیار کم در کنار خانواده است اما امسال بازداشت پسرم احمد نیز به نبود همسر اضافه شده است.
 
در همین رابطه کمیته خانواده های زندانیان سیاسی در کرانه باختری با اشاره به وقوع ۷۵ بازداشت و نزدیک به ۲۰۰ پیگرد از سوی حکومت فلسطین از ابتدای ماه رمضان تاکنون توضیح داد: بر اساس اعلام سازمان اطلاع رسانی فلسطین، تعداد بازداشت شدگان سیاسی به بیش از ۱۲۰ مورد می رسد.
https://taghribnews.com/vdcgqw93.ak9q34prra.html
مرجع : الجزیره
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی