تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 54891
خرمشاد در ديدار با جمعي از علماي هندوستان؛

بازگشت به اسلام اصيل هدف بيداري اسلامي است

خرمشاد درديدار سه شنبه شب با جمعي از علما و انديشمندان هندي با بر شمردن سبقه تفكر بيداري اسلامي از گذشته تا كنون، بازگشت به اسلام ناب را هدف اصلي بيداري اسلامي در جهان اسلام بيان كرد .
بازگشت به اسلام اصيل هدف بيداري اسلامي است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در اين ملاقات كه در جوي صميمي برگزار شد با بيان مبارزات بنيادين سيد جمال الدين اسدآبادي و ديگر مجاهدان معاصر كه بدنبال تغیير وضع موجود دنياي اسلام به وضع مطلوب بودند تبعيت و اجراي فرامين بنيادين اسلام را ، راه حل برون رفت از وضعيت موجود آن زمان مي دانستند .

وي با اشاره به مخالفت سيد جمال الدين اسد آبادي با ايده " نگاه به غرب " براي رسيدن به شرايط ايده آل جوامع ، بروز تفكرات ليبراليستي و سوسياليستي را نتيجه اين نگاه در جوامع اسلامي خواند . 

وي با اشاره به ايستادگي سيد جمال بر سر عقيده خويش ، محصول و نتيجه تفكر آزاديبخش اين مرد بزرگ را در ظهور و ثبوت انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) معرفي نمود . 

خرمشاد در ادامه ، موج اول بيداري اسلامي را مبارزات سيد جمال الدين اسد آبادي و ديگر مجاهدان اين عرصه همچون امام راحل بيان و پيروزي انقلاب اسلامي ايران آغاز موج دوم بيداري اسلامي در جهان خواند.

وي شروع قيام بيداري اسلامي در شمال آفريقا و خاورميانه عربي را موج سوم تفكر بيداري اسلامي در جهان اسلام بيان كرد .
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در بخش ديگر سخنان خود با معرفي مجموعه توانمنديهاي سازمان فرهنگ و ارتباطات در نشر گسترش فرهنگ تمدن اسلامي در جهان به آمادگي اين سازمان در جهت همكاري گسترده با انديشمندان ، علما و فرهنگ دوستان جامعه هند تاكيد نمود . 
 
خرمشاد با بيان رسالت عظيم علما و انديشمندان جهان اسلام در باروري هر چه بيشتر نهضت بيداري اسلامي ، آگاهي و هوشمندي اين قشر را در به هدف رسيدن قيام بيداري اسلامي بسيار مهم و ضروري خواند . 

در ابتداي اين ملاقات دهشيري معاون پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي طي گزاشي به بيان قابليت ها و ظرفيت هاي مناسب پژوهشي و آموزشي اين مركز در جهت ارائه خدمات گوناگون به مخاطبان عام و خاص سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، پرداخت . 

در پايان علماي هندي حاضر در مراسم با تاييد نظرات رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در خصوص موضوع بيداري اسلامي در جهان اسلام اتفاق و همدلي خود را در حمايت از اين امر  اعلام نمودند.

https://taghribnews.com/vdcgq79n.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی