تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰:۲۲
کد مطلب : 49725

لزوم تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای عربی - اسلامی

(تنا) – دمشق
شماری از بازرگانان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه کالاهای ایرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، بر لزوم تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای عربی – اسلامی تاکید کردند.
لزوم تقویت روابط اقتصادی ایران با کشورهای عربی - اسلامی
"حسین طاهری مقدر" مدیرعامل شرکت "اندیشه سبز کریمان" تولیدکننده انواع پسته، مغز پسته و حلوای پسته در این باره گفت: باید زودتر از اینها به فکر برگزاری چنین نمایشگاههایی می بودیم تا باعث تقویت روابط خارجی ایران شود.
وی افزود: خوشبختانه تشکیل ستاد جهاد اقتصادی راهی را برای تقویت این روابط باز کرد و ما قادریم از طریق آن انواع کالاهای ایرانی را به کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی صادر کنیم.
به گفته طاهری، یکی از اقدامهای خوب این ستاد استفاده از نیروهای جوان بود که این امر مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست.
"ایوب محمودی" مدیرعامل شرکت "آذران تحریرات" تولیدکننده لوازم التحریر، اداری و دفتری گفت: امضای تفاهم نامه های اقتصادی و برگزاری نمایشگاه از مهمترین راههای تقویت ایران با کشورهای عربی و اسلامی است.
وی در ادامه بر لزوم وحدت اقتصادی کشورهای اسلامی جهت مقابله با توطئه های دشمنان به منظور انحصارگرایی در زمینه اقتصاد تاکید کرد.
"رمضانعلی امیری" مدیرعامل شرکت "تی بی آ" تولیدکننده آینه خودرو و قطعات یدکی خواستار کاهش مالیات گمرکی میان کشورهای اسلامی به منظور تقویت اقتصادی آنان شد.
"افسانه سرپلی" مدیرعامل کارگاه تولیدی تابلوهای نقش برجسته نیز بازاریابی را بزرگترین عامل توسعه پایدار برشمرد و صنایع دستی کشورهای اسلامی و عربی به ویژه ایران و سوریه را به یکدیگر شبیه دانست.
https://taghribnews.com/vdcgnu9t.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی